Filatelista

AEROFILATELIJA

АВИОНСКО ПИСМО ИЗ 1923 ГОДИНЕ

Као што је познато 1923 године је уведена редовна ваздушна линија кроз Југославију којом су преношени путници и пошта.

На слици је приказано препоручено писмо упућено авионом 13. септембра 1923 године из Београда у Праг, где је стигло 15. 1Х. Франкирано је са 7,50 динара и поништено делимично малим црвеним авионским жигом Београд, а делимично обичним београдским жигом.

Интересентно да је послато Едуарду Бенешу доцније председнику Чехословачке републике.

Др. М. Јосиповић, Београд

Примедба уредника: Ради се о линији Париз-Цариград и обратно, о чему је писано у „Филателисти" бр. 200 стр. 33-38.

За ваздушну пошту је доплаћивано 50%, а марке су поништаване црвеним жигом (овде: 5 динара — црни жиг, франкатура за препоруку за иностранство, 2,5 дин. тј. 2 х1+50 дин, — црвени жиг). Овај вишак је ишао Франко-румунској компанији. S. Novaković, Osijek

ABRODROM „OSIJEK” I FILATELIJA

Aerodrom Osijek je jedan od najmlađih u Jugoslaviji. Otvoren je 2. VI 1980 godine, i mađa u Osijeku postoje dve filatelističke organizacije, prilikom otvaranja aerodroma izostalo je obeležavanje toga događaja prigodnim poštanskim žigom i prigodnom kovertom, što je propust filatelističkih organizacija i aerodroma. Međutim neki filatelisti su kasnije obeležili žigom prvog dana izdavanje poštanskih maraka 1. 09. 1982. godine, otisnutog na poslovnim kovertama aerodroma i na aerodromskim razglednicama. Ova izdanja upotpunjuju zbirku Prvih letova i manifestacija JAT-a.

34

“,. _ POSTE-AERIENNE. ДЕ уд dove „e; U

ми слив овима ди. :

S „ит. 7"

“4. Иг ЕВА Рт. :

РА Зи Бе one AAA |

Ovi

Aerođrom Osijek, koji održava veze sa Beogradom, Zagrebom, Splitom, Dubrovnikom, Zadrom, Pulom i drugim, iduće godine proslavlja mali jubilej — petogodišnjicu svoga postojanja i rada, pa vjerujemo da će ovaj propust biti ispravljen.

ПРВИ ЛЕТ ИСТАМБУЛ — БЕОГРАД Поводом првог лета Истамбул —

Београд у Истамбулу је коришћен пригтодан жиг са одговарајућим натписом.

90

У

ПАК КУ они а етен ·

7