Filatelista

овом плану међу младима. Традиција, веома важан фактор у васпитању и образовању младих Немаца је на страни филателије, па су данас свакако најзначајније активности у овој области управо у тој земљи.

Популаризација овог хобија се ипак базира на значајној издавачкој делатности, више хиљада часописа, новина и других писаних облика излази у овој земљи већ деценијама, а посебан акценат у раду са младима се даје не само на едукативној, већ и на економској вредности и значају бављења филателијом.

Парола да је улагање у куповину поштанских марака штедња новца којег немате увек довољно, у овој земљи има своју пуну економску и вредносну симболику.

Југославија тек почиње

Оно што карактерише све земље света, није без значаја ни за нашу земљу. И у нас је филателија постала хоби старијих особа, с тим што је просек оних који се активно баве филателијом у нас већ око 60 година. С друге стране, економска ситуација, када новца нема ни за далеко потребније ствари, негативно утиче на младе и упућује их да свој минимални џепарац утроше на неке друге ствари.

Међутим, пракса је показала да се свуда у свету, па и у нас, малишани узраста од 8 до 15 година, баве сакупљањем поништених поштанских марака, али да касније. немајући праве узоре и упуства како даље, одустају од овог хобија. Суочени са том чињеницом, Дирекција за поштански саобраћај Јавног предузећа ПТТ саобраћаја "Србије" и Друштвено предузеће "Југомарка“, које се иначе бави издавањем поштанских марака и других поштанских вредносница, почетком школске 1995/96. године започели су пилот акцију названу "Градовима Србије у филателистичке походе", анимпрајући малде у пет градова и осам основних школа Србије да се баве филателијом, а једна друга акција, која од ове године креће у Средњој ПТТ школи у Београду, треба да у наредне четири године оформи кадар који ће се стручно бавити популаризацијом и пропагадном југословенске марке, иначе међу најлепшима у свету. Програм за ову Школу предвиђа обуку будућих поштара да правилно рукују, У филателистичком смислу, поштанском марком, али и свим оним другим елементима који је везују за токове поштанског саобраћаја.

Управо због недостајућег кадра, али и одговарајуће литературе, југословенска филателија је и дошла у тако дубоку старост. Делатност средстава информисања на овом плану је такође недовољна, јер осим два три дневна и периодична листа остали немају интересовања ни слуха да се овом хобију у целини посвете. Телевизија још увек није нашла свој интерес да филателији да више минутаже од спорадичних најава нових издања или неке промотивне акције Заједнице југословенских ПТТ.

Са друге стране Савез филателиста Србије и његов Савет за развој филателије још увек успорено делује на овом плану, понајвише због недостатка средстава којима би се ове активности значајно прошириле.

И на крају питање: због чега све ове активности у свету ту насј Зар је поред толико занимљивих ствари филателија та којој треба посвећивати толику пажњу Питања много, одговора још више.

(Осим суме коју смо на почетку поменули, а која је у филатслији одраслих веома привлачна, филателија пружа низ занимљивих информација које саме по себи могу да буду својеврсна енциклопедија људске делатности. Јер, како тврдимо, нема људске активности која се није репродуковала на поштанским маркама. Само да

i | | \