Filatelista

62 Азреки теј!-ата

Umetnička kritika mail arta ovde promišlja ceo repertoar mogućnosti aktivnog i pasivnog odnosa primaoca poruke. Filatelija može da ponudi čitavo novo poglavlje analize, koje bi naravno bilo obeleženo i kolekcionarskim znanjem, ali i strašću sakupljača, bez koje filatelije i nema.

Mail art uvek podrazumeva, nosi to imanentno u sebi, kao gen, pseudokoncept umetničkog izražavanja autora. Zato Je to i poseban, samostalan, autohton umetnički pokret, koji ne trpi pravila sem onog da nema pravila.

Dušan Lučić Кик5љи11па 15

5МР ВЕТОЦЈНА 11000 Relgrade A U ENVOVEUR YOUGOSLAVIE | 26.

Ne treba tražiti logičan redosled stvari, ne treba mail art tumačiti kao haos na pismonosnoj poštanskoj pošiljci. Ako se sa zainteresovanošću pristupi, mora se biti tolerantan u razumevanju pokušaja da se kroz ovu formu pronadje ı pronikne način unutrašnjeg izražavanja autora. Svakako da ı tu postoje granice koje se ne smeju dodirivati ı prelaziti – ka kiču ili kontraumetnosti koja poništava samu sebe.

Dovoljan Je nekada samo Jedan element, samo Jedan alı dominantan simbol na objektu mail arta koji će temeljno, ı to u trenutku, izgraditi liniju razumevanja, obezbediti uspostavljanje adekvatne komunikacije ı delo će ispuniti svoju životnu ulogu. Kada filatelista po svom kolekcionarskom osećaju ı rezonu prikupi više takvih objekata ı to Još od istog autora, onda se objektima mail arta omogućava onaj drugi život, dugovečan ı trajan. Pre svega zato što niz takvih objekata provocira originalan vizuelan doživljaj, potpuno novu dimenziju estetske komunikacije ı na potpuno neuobičajen način gradi Jedan novi osećaj za lepo. A potom, to se teško može ı sprečiti, takva zbirka zahteva, prosto glasno traži razgovor