Filatelista
POŠTA SRBIJE – RJ „Srbijamarka” PRIBLIŽITI FILATELIJU DECI
Pošta Srbije je u toku 2011. godine organizovala akcije za decu „Piši Deda Mrazu“ ı „Prvo pismo učiteljici“. Prvenstveni cilj ovih akcija je promovisanje kulture pisane reči, jer su mališani u svojim pismima, na sebi svojstven ı originalan način, zabeležili svoje želje i poruke. Značajno je što je svako od mališana, samostalno ili uz pomoć starijih, adresovao pismo koje šalje ı na njega nalepio poštansku marku. što Je za njih drugačiji pristup slanja pošte od danas uobičajene clektronske forme. Pomalo zapostavljena poštanska marka. ponovo je ovim akcijama zablistala na pismima mališana.
Ove. uspešno realizovane akcije, predstavljaju smernicu i osnov za budući rad sa decom, koji za cilj treba da ima aktivnije bavljenje sa mladom populacijom — budućim filatelistima.
Još Jedna od značajnih akcija realizovana nedavno je i zajednička akcija Odbojkaškog saveza Srbije, Politikinog zabavnika i Pošte Srbije, odnosno RJ „Sıbijamarka“. U težnji da se afirmiše filatelija među mlađom populacijom, organizovan je likovni konkurs za izbor najlepšeg dečijeg crteža. koji je predstavljen kao idejno likovno rešenje za prigodnu poštansku marku pod nazivom „Evropsko prvenstvo za žene u odbojci“ za evropsko prvenstvo u ovom sportu koje Je održano u Rimu ı Beogradu.
Ovi primeri odslikavaju savremen pristup Pošte Srbije u razvoju dugoročne strategije za oživljavanje ı unapređenje filatelije kao hobija. Namera je da deca ı mladi. sakupljajući poštanske marke, kroz igru nauče Još više O istoriji, književnosti, flori ı fauni. ekologiji, sportu ı drugim interesantnim temama koje filatelija obrađuje.
WII ~— _____ U Il. cilj Pošte Srbije je da deca, kroz — · |___) poštanske marke, zavire u čudesni | svet filatelije ı da im bavljenje ovim _) hobijem učini detinjstvo interesantiJim, lepšim ı radosnijim. Takođe. da se kroz edukativni pristup razvija njihova društvena svest, jer ih filatelija usmerava na put znanja ı istraživanja. baš kao što ih usmerava ı u svet mašte. Poštanska marka, koja sama po sebi u doba elektronskih komunikacija ima i pomalo romantičan prizvuk, simbolizuje ı kulturno-istorijske ı tradicionalne vrednosti Jedne zemlje ı naroda.