Filatelista
Pošta Srbije - RJ „Srbijamarka” RAZVOJ FILATELIJE KOD NAJMLAĐIH KORISNIKA
Poznata je stvar da su naše poštanske marke oduvek izazivale interesovanje i pažnju poznavalaca filatelije 1 kod nas ı u svetu. Kolekcionari naša izdanja rado imaju u svojim klaserima ali. cilj akcije realizovane u decembru koju je pokrenula RJ „Srbijamarka” nisu bili filatelisti-kolekcionari, već širi krug korisnika poštanskih usluga, a prvenstveno deca. budući filatelisti.
Gradovi odabrani za ovu akciju bili su Beograd, Subotica, Niš, Novi Sad, Šabac i Kruševac, a konkretan povod bila je promocija tradicionalnog prigodnog izdanja Božić, ali i prezentacija ostalih izdanja prigodnih maraka. Osim ovoga, najbitniji je bio neposredni kontakt sa najmlađima — budućim filatelistima, koji bi trebalo da dovede do ponovnog porasta interesovanja za filateliju.
Odmah na početku ističemo da su ove promotivne aktivnosti u svim gradovima, odnosno radnim Jedinicama poštanskog saobraćaja u čijim su sedištima ı vršene promocije. naišle na prijem korisnika preko svih očekivanja. pogotovo najmlađih — dece školskog uzrasta. što svakako predstavlja odličan argument za buduće planove o obimnijoj akciji ove vrste na mnogo širem nivou. kojom bi trebalo da budu obuhvaćena deca školskog uzrasta ı u drugim mestima i gradovima širom Srbije. Osnovni cilj ove akcije, rekli smo već. Jeste ponovno izazivanje intresovanja za filateliju kao sakupljački hobi ı to kod generacija koje su retko, a možda ı nikad, imale priliku da se susretnu sa poštanskom markom. U cilju podsticanja interesovanja za filateliju, tim Srbijamarke okupljen oko ove aktivnosti, kao polaznu
- = ||
tačku uzeo je promociju prigodnog izdanja Božić, čime je u startu postignuto nekoliko ciljeva. Prvo. za filatelističku produkciju Pošte Srbije. odnosno delatnost Srbijamarke, ovim izdanjem odnosno njegovom promocijom po gradovima privukli smo pažnju većeg broja korisnika poštanskih usluga koji inače ne pokazuju nikakvo interesovanje za filateliju kao kolekcionarsku disciplinu, ali ih je u ovom slučaju privukla pre svega tradicionalna tematika izadnja, a zatim i veoma uspela likovna oprema čitavog izdanja, sa svim propratnim sadržajima (FDC koverti, ali i flajeri ı plakati dizajnirani specijalno za ovu priliku, vitrine sa uveličanim prikazom maraka i koverata, tekst sa FDC koverta, video prezentacije sa svim ranijim prigodnim izdanjima Božić ı sl.).