Filatelista

свим расположивим средствима: железницом, моторним чамцима и арабама (тип запрежне двоколице коришћен и на Солунском фронту за пренос поште – прим. прев.).

Како било, 8. децембра АН је објавила следећи извештај: „Лоше стање комуникационих линија на Балкану и велике снежне падавине су током новембра условиле кашњења у транспорту поште за Источну армију. Предузимају се све мере да се задовоље заинтересоване стране и побољша брзина преноса поште"

На дан 18 јануара 1919. поднет је следећи предлог за брзи пренос службене поште на линији Солун – Београд: возом од Солуна до Митровице, одатле моторним возилом, са поласцима сваког дана. Транспорт би трајао четири дана. Дневни обим службене поште изнпсио је 40 Ка.

Крајем јануара Ријека, која је постала главни Зестеиг Розта| за АН, добија све већ значај.

> =

Пренос поште радикално се мења 15. фебруара 1919, тако што се користи воз Оријент експрес до Букурешта. Рута преко Таранта је напуштена, а воз иде преко Беча, прелазећи непријатељску територију. (Видети мапу на слици 4, на којој су дате претходна и нова рута транспорта поште). Стога је од 11. априла 1919. успостављена нова рута кроз тунел Симплон, чиме су избегнуте Немачка, Аустрија и Мађарска.

Отпрема поште остаје проблем у централној Европи: има мало организованих возова, а рад је усложен недостатком особља и поштанских вагона.

Дневнивоз из Париза имао је поштански вагон; пошта за АН је истоваривана у Винковцима (ТР 501, потом главни ТР 520 прелази из Ријеке 25 априла), сортирана и прослеђивана експресним возом за Београд.

Воз из Винковаца за Букурешт ишао је преко Сегедина (5хејед) и Темишвара (Тmisoara). Пошта за Београд је заправо транспортована до железничке станице у Земуну, пребацивана камионетом до пристаништа и потом преношена у Београд моторним чамцем. Ради смањивања кашњења поште, превозници су обавештавани телефоном. Постојала је интенција да се организује путујућа пошана релацији Винковци – Загреб како би се избегао дванаесточасовни застој због сортирања поште у Винковцима.

Главна пошта 520 је премештена из Винковаца у Сегедин 3. јуна 1919.

www.philaserbia.com