Istočnik

ДУХОВНИ ЧАСОПИС ЗА ЦРКВЕНО-НРОСВЈЕТНЕ ПОТРЕБЕ СРПСКО-ПРАВОШШ5НОГ СВЕШТЕНСТВА И НАРОДА У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ.

Год. ХШ. Сарајево, 15. августа 1899. Бр. 15. ВЛАСНИК: ЊИХОВА ВИСОКОПРЕОСВЕГПТЕНСТВА СРПСКО-ПРАВОСЛАВНИ БОСАНСКО-ХЕРЦЕГОВАЧКИ АРХИЈЕРЕ ЈИ. УРЕДНИК . ТЕОДОР ЈУНГИЋ, ПРОТОЈЕРЕЈ.

Исус у пустињи. Искушења. Из дјела П. Дидона: Исус Хрисхос. (Наставак.) Ова три искушавања обухватају сву нашу дјелатност, односно материје, Бога и околине, у којој се налазише; Исус их је хтио сам искусити и надвладати их. Он се одлучио да прими на се нашу природу потпуно, да би тим нама се уједначио; тако је он постао вјечни тип искушеника. „Ми имамо", говори Павле, „једног првосвештеника, којн је, да би нам зз- углед био, имао све слабости наше осим гријеха". Зли дух није ушао у ТБега; и од тада оставио Га је за увијек. Лична борба изме^у Исуса и сотоне не ће се више поновити. Никакве силе не ће сотона имати више над Спасом. Шта више он ће дрктати пред Њим, и кад се он буде приближавао, викаће: „Исусе, сине Вожји, зар си дошао амо прије времена, да мучиш нас и да нас изгониш из тјела и душе л>удске?" Послије овијех мука окусио је Исус и тјелесне радости, које само Вог може дати. Анђели су дошли, веле Јеванђелисти, и дворили Га. Богу одани духови бише Му при руци. За вријеме исшушавања по волјИ Божјој они бијаху невидљиви. Али чим ђаво би одбпјен, они се указаше. Стојећи између Бога и људи ови небесни послужите.ви додавају нам снагу и радости Божје, као што нам етер спроводи свјетлост и топлоту сунчану. Исуса су у његовом животу пратиле невидљиве гомиле ових чистих духова. Он види, како они са висина небескпх бдију цад малнм,