Istočnik

ДУХОВНИ лист ЗА ЦРКВЕНО-ПРОСВЈЕТНЕ ПОТРЕБЕ СРПСКО-ПРАВОСЛАВПОГ СВЕП1ТЕНСТВА И НАРОДА У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ.

Год. XVI. Сарајево, 15. Априла 1902. Бр. 7. ВЛАСНИК: Н ј ИХОВА ВИСОКОГ1РЕОСВЕШТЕНСТВА СРПСКО-ПРАВОСЛАВНИ ВОСАНСКО-ХЕРЦЕГОВАЧКИ АГХИЈЕРЕЈИ. УРЕДНИК: синђел ИЛАРИОН РАДОНИЋ, ирофесор богословије.

ЗБАНП"Ч:НО. Рукоположење. Његово ]5исоко1Јреосвештенство, Мнтрополпт Баи.алучко. Р>пхаћки Господин Е в г е н и ј е, благоизволио је свргаеног богослова рељевског Мирка Павића, родом из Дворишта, дана 24. и 25. марта 1902. год. за ђакона односно пресвитера у цркви храма Силаека св. Духа у Баљалуци рукоположи! и. — Споменути свештеник постављен је зи администр^тора парохије Демировац у протопресвит. Бос. Костајничком.

НЕЗБАНИЧНО. Мјешовити брак у православној дркви. — Јереј Дшштрије Јанковић, консист. савјетник. [С а р а ј е в о.] [Наставак.] * Пошто смо овијем начииом укратко изложили како су постали мјешовити бракови у православно] цркви, и како их црква сматра, — да расмотримо гледигате цркве на разлику у вјери, као бракоразводни разлог, Из појма брака истиче његова нераскидл>ивост. Православна црква учи, да је њом благословена веза мужа и жене: доживотна, као што је вјечна веза Христа са Црквом. Ту пезу према томе ништа не може да раскпне само смрт. У том се све хригаћанске вјеронсповједи слажу; разлика је само у тумачењу манифестацпје смрти у браку. Јер док на примјер западна (римска) цркватумачи смрт буквално, као физичиу