Istočnik
ЗА ЦРКВЕНО-ИРОСВЈЕТНЕ ПОТРЕБЕ СРПСКО-ПРАВОСЛАВНОГ СВЕШТЕНСТВА И НАРОДА У БОСНИ И ХЕРЦЕГОВИНИ.
Год. XVII. Сарајево, 15. јула 1903. Бр. 13. ВЛАСНИК: ЊИХОВА ВИСОКОПРЕОСВЕШТЕНСТВА СРПСКО-ИРАВОСЛАВНИ БОСАНСКО-ХЕРЦЕГОВАЧКИ АРХИЈЕРЕ ЈИ. УРЕДНИК: синђел ИЛАРИОН РАДОНИЋ, професор богословије.
Исповиједање св. апостола Петра. Ив. ПеровЂ. Превео Алекс. Живановић. (Осијек.) (Ма.т. 16, 13—20; Марк. 8, 27—30 ; Лука 9, 18—21). (Наотавак.) Они који разумијевају под кључевима јевавђеоско учење а под употребом њиховом проповиједање тога учења, веле, да Христове ријечи: и што свежеш на земљи, биЛе свезано на небесима; и гито раздријегииги на земљп, биЛе раздријешено на небееима нвјесу у директној свези са „влашћу кључева" и тврде, да је Сиаситељ тим ријечима обећао дати Петру сасвим другу пуномоћ и власт. „Власт кључева" и „власт везати и дријешити" — то су по њихову мнијењу два еасвим разна облика власти. Лајтфут држећи се тога, што су изрази везати (Н^аге) и дријешити (§о1уеге) у јудејским школама били у честој употреби и означавали забранити или дозволити што, прогласити нешто дозвољеним или недозвољеним, држи, да је тај израз без сваке сумње и у Спаситељевим устима могао имати само такав и никакав други смисао 1 ). Тога мишљења Лајтфутова држе се и новији тумачи. По мишљењу Плимптрову „власт кључева" и „власт везати и дријешити" јесу два сасвим ') Ногае Нећтасае е1 »аћтк! ра§. 198. / /