Izveštaj o Srpskoj višoj devojačkoj školi u Novom Sadu

2. Деснички производи: Врста песничких дела на оенову" читаначког штива. Бержењи, Келчеји, Верешмарти, ПетеФИ, Томпа, Аран> ; Херцег Ференц, Варга 'Була). 3. Из пословне стилисШике оно, што је најпотребније за живот. 4. Из псШорије књижевносши. Кратко упознавање и карактеристика најодабранијих књижевних представника новијемађарске књижевности (од 1820.). 5. Иисмене радње : Сваког меседа по једна школска радња. Предмет им као у Ш. разреду. IV. Немачки језик. Смер: Правилно читање и писање; разумевање штива из немачке читанке. Веџбање у немачком говору у везн с прочитаним градивом, у оквиру свакидашњих потреба. 1 разред 2 часа седмично. I!. разред 2 часа седмично, 1. ИочеШак насШаве: Разговор о предметима у школи и дому родатељском, ради привикавања ученица на правилан изговор глаеова и речи у немачком језикуп Учење писања и читања, прво латиницом, а затим постенено готиком. 2. Чатање u вецбање у говору: За прве читаначке предмете узимају се мањи описи и приче о предметима у школи и на дому родитељском; описи човечјег тела, домаћих животиња, врта, града, еела итд., подела времена на часове, дане, недеље и годишња доба, породица, храна, одело итд. Доцније читање и превађање омањих прича, баеана и описа. Учење напамет мањих песама, загонетака и мудрих изрека. Учење речи по етварним групама. Разговор на немачком језику у вези са прочитаним градивом на основу непосреднога пооматрања предмета или елика. 3. Иоуке U 3 граматике I. разред: Делови просте реченице. Главније о именеким u глаголекнм облицима, промена именица и придева. 11. разред: Поређење придева, помоћни глаголи, проети и сложени глаголски облици, индикатив елабих и јаких глагола, најглавније заменице, предлозн, прилози и везе. 4. Иисмеш радње: Преписивање и пиеање по казивању и чланака напамет научених по еећању, ради вежбања у правопису. Превођење обликом нростијих и лакших реченица са српскога на немачки. Сваког меееца по једна пиемена радња. 111. разред 3 часа седмично. IV. разред 2 часа седмично. 1. Читање и вео!сбање у говору. За читаначке предмете узимају се и овде с једне стране описи u приче j вези са очигледном наставом (о четири годишња доба, о животу j школи,. о радњама на дому, о рчзним занатима, ушознавање мера u новаца, краћи ониси о путовањима и излетима итд. С друге

32

ТРИДЕСЕТПЕТП ПЗВЕШТАЈ 0 СРПСКОЈ ВПШОЈ