Jugoslovenski Rotar
ПБ ЛЕТЕ БИН ee ne Ea ee)
3) Clanovi koji neopravdano imaju slabu rekvenciju, i na koje se u toku izvesnog vremena ne može uticati da je poprave, i koji usled toga mogu štetno uticati na ostalu braću, treba da budu bez velikih obzira, a na sasma lep način, ofstranjeni, iz članstva kluba. (Oni se mogu kasnije, eventualno, opet vratiti u klub, ali dotle, dok su me/redmi u vršenju svojih dužnosti, ze //eba ih voditi u članstvu kluba.).
4) Izbegavati priredbe i sastanke koji su skopčani sa velikim materijalnim izdacima za članove kluba. Izdatke članova u vezi sa vršenjem njihovih članskih dužnosti, uopšte svesti na тајтапји ториси тети. Сјапаппе Сјапоуа за obzirom na često velike različne, srazmerno ekonomskoj snazi pojedinih članova. (Utvrditi 3— 4—5 grupa razlike u ekonomskim prilikama pojedinih članova, ne treba da budu podjednake nego članarine, pa prepustiti svakom članu, da po svojoj slobodnoj oceni imajući u vidu poirebe kluba, sam zzabere grupu u koju po svojim materijalnim mogućnostima spada.)”
U odboru za sluzenje u xvanju rotary Zdenko Knex protitao je veferat o tem: „Sıstemiziranje redovnih izveštaja iz pojedinih zvanja u klubovima.
Referat brata Zdenka Kneza
„Služenje u zvanju zauzima najviše mesta u rotarskoj delatnosti. Sest rotarskin ciljeva naime se tako mnogo. odnose na služenje u zvanju, da čine od njega najveći deo svoga programa. Ciljevi broj 1, 2 i 5 odnose se isključivo na služenje u zvanju. Oni glase: Zadaća Je rotarstva da promiče ı neguje:
1. ideal služenja kao osnovu svake vredne delatnosti ;
2. Visoko etičko shvaćanje u poslu ı zvanju;
5. poznavanje vrednosti svakog korisnog rada ı oplemenjivanje zvanja sa strane Rotara po shvatanju, da ga vrše kao priliku, da služe ljudskom društvu. Treći cilj rotarstva: „Primenjivanje ideala služenja u ličnom, poslovnom ı Javnom delovanju svakog Rotara”, odnosi se najmanje sa Jednom trecinom па služenje u zvanju, a stvarno verovatno mnogo više, jer dodiri i prilike nasta|u mnogo češće u poslovnom životu nego li u ličnom ili u Javnom životu, jer svako posvećuje najviše vremena svome poslu il: svome zvanju: Četvrti cilj: „Širenje kruga poznanika radi uvećanja mogućnosti služenja” treba da se Izvrši najviše služenjem u zvanju, jer baš u zvanju ı putem zvanja Rotar ima iz daleka najveći broj prilika upoznavanja, koje vode do prilika služenja. Uzvišeni šesti cilj: „Unapredjenje medjusobnog razumevanja, dobre volje 1 medjunatodnog mira putem svetske drugarske zajednice ljudi od posla ı zvanja, koje Je ujedinila misao medjusobnog Reena је konačno cilj služenja u zvanju. Ratovi su prouzrokovani usled poslovnih nesuglasica ı konkurencijske borbe. Širenje medjusobnog sporazumevanja, dobre volje i poslovne časti ići će u prilog medjunarodnom mitu. Ovako glasi tumačenje brošure br. 3B o ulozi služenja u zvanju u Rotary- ju. Premda Rotary ostavlja svakome klubu pat ı svakome Rotaru dosta slobode u primenjiyanju i izvršivanju zadaća, koje proizlaze iz težnje za služenjem u zvanju, ipak inmate u svojim klubovima onu poznatu mašineriju, koju su izmislili engleski Rotary, 1 koja se zove
„Odbor za zadatke i ciljeve rotarstva’”. Ovaj Odbor ima kao što je poznato. četiri komponentna. odbora, medju njima drugi za služenje u zvanju. Kako treba svaki Rotar da bude član jednog komponentnog Sabor ili barem jednog pododbora, postoji garancija, da niko neće da izmakne praktičnom radu u smislu ideala služenja. Pomenuta brošura deli materijal u zvanju na dve velike grupe i to: A. Vodjenje poslova. B. odnosi izmedju pojedinih grupa. 1) Izmedju kupaca i prodavalaca, 2) izmedju konkurenata, 3) izmedju poslodavaca i nameštenika ı 4) o poslovnim vezama sa inostranstvom. Nije moj zadatak da Vam prikažem, kako treba Rotar da se zadrži u pojedinim pome-
A SD 2.8 =