Moj život i rad
30
усавршавање затим иде врло споро, и сваки усавршетак захтева дуго размишљање. Али 'има нешто што увек можете усавршавати врло брзо, а то су начини да се наш артикал производш/ Трка у смрт. Такве мисли су се стварале мало по мало у мојој глави те године напорних огледа. Већина мојих покушаја су на жалост и силом околности били управљени на конструкцију тркачких кола. Никад нисам, рекао сам чини мн се, много волео утакмице у брзини. Али сећајући се примера велосипеда, фабриканти су мислили да је, у очима публике, Iједна победа на тркалишту јемство да је један аутомобил добар и према томе најбоља рекламЖјТешко је међутим замислити мање убедљив доказ од овога. При свем том, пошто је био обичај да се трчи, ваљало ми је трчати. (7~1896. године, у друштву са Томом Копером, израдио сам двоја кола нарочито за брзину. Била су обоја потпуно истоветна. Једну назвасмо 999, а другу Тће Агго\у (стрела). Кад је је један аутомобил, да би био познат, имао бити брз, решили смо да израдимо два који би „чешали“ све друге. Такви су и били ови аутомобили. Били су страшни. ГМетуо сам четири велика цилиндра који су давали 80 коњских снага, што се до тада никад није видело и изгледало је у то доба право чудо. Сама лупа ових машина у трку довољна је била да убије човека. Имале су само по једно седиште јер нам је изгледало да је довољно жртвовати један живот од кола.