Moj život i rad
Наш модел са четири цилиндра још није био довољно познат. Добити једну трку или однети један рекорд, то је био, као што рекох, најбољи начин за рекламу. Поправих дакле „Стрелу", близнакињу мојих старих кола 999, препразих је скоро изновај И, на недељу дана пре првог аутомобилског салона у ЊуЈорку, одвезох је сам на једну праволиннску стазу на језерском леду. Никад нећу заборавити ту трку. Лед је изгледао гладак, и да сам се одрекао утакмице, направио бих нам јединствену рекламу у обрнутом смислу. Али, место да буде једноставан, како ми се учинило у почетку, лед је био испрекидан пукотинама које суши задале страшне муке. Морао сам међутим ризиковати, и пустио сам моју „Стрелу“. Код сваке пукотине, моја кола су подскочила и питао сам се како ће се повратити. Кад нисам био у ваздуху, клизио сам. Чак сам се по мало окретао унаоколо. Али сам успео, у главном, да останем на седишту, на стази, и осим неколико обрта унаоколо, у добром правцу. Постигао сам рекорд о коме се говорило у целоме свету. Тај дан је увео у моду наш модел Б, али још не довољно да поврати равнотежу из које смо били изишли услед повећаша цене.ј Никаква акробатија и никаква реклама нису у стању стално гурати један одвећ скуп артикал. Послови нису игра. Најзад почињу келики успеси. Наша мала дрвена радионица постала је потпуно недовољна према нараслим пословима. 1906. годнне, одвојисмо од нашег капитала до-
37