Moj život i rad

који је могао издржати само шесет до седамдесет хиљада фукти. Кад сам се једном дохватио ванадијума, почео сам расклапати наше моделе, и предузео сам детаљне покушаје да бих утзрдио која врста челика најбоље одговара сваком делу: тврд челик, мекан челик или еластичан челик. Резултат нашег истраживања био је тај што смо пронашли неких двадесет разних врста челика за наше разне делове. У десетак ових врста, уносио се ванадијум. Тај метал се употребљава кад год је нужна снага и лакоћа, али, разуме се, не увек у истој размери. Употреба ванадијумског челика учинила је те су наши модели постали знатно лакши. Одредио сам и друге услове мојих „кола за све“, и већ смо испуњавали велики број тих услова.

Сваког дана људи се убијају. Сваког дана има по неко да се угрува зато што један део попусти. Има машина које прсну зато што су извесни делови слабији од других па их нагли прелом баци на зид или на неко дрво. Према томе, један део питања које пославља израда кола састојао се у томе што ће се колико год је могуће свима деловима дати одређена отпорна снага. Требало је исто тако да буде избегнута свака неспретност. То је било тешко, јер је мотор са бензином необичио фини и ништа није лакше него пореметити га, само ако се човеку прохте. Ево какве особине је требало да имају моја кола за све.

43