Narodno blagostanje

18, октобар 1930,

жава у 1930. год. су за 15 мил. дол. (840 мил. дин.) мањи него што је предвиђено. Ради тога су донесени нови порезни заксни. Влада намерава закључити зајам од 20 мил. дол. (1120 мил. дин.) ради извођења јавних радова, да би тиме ублажила незапосленост.

— Izmeđtt bečke opštine i zastupnika francuskih, holandskih i švajcarskih portera bečkog investicionog: zajma 1902. započeti su pregovori oko njegove revalorizacije.

СОЦИЈАЛНА ПОЛИТИКА

— на конгресу енглеске радничке партије енглеска влада је објавила опсежан план о колонизацији незапослених. Влада намерава куповати земљиште и поделити међу незапослене да обрађују и живе од њега, али без права отуђивања. Основаће се државне пољопривредне станице за подучавање радника у пољопривредним пословима. Радници ће добити новчану помоћ, као и пољопривредне машине и семе од државе, која ће их потпомагати и код продаје налазећи им тржиште и осигуравајући им сталну цену.

ТРГОВИНСКА ПОЛИТИКА

— Rumtnsko-bugarski trgovinski ugovor je potpisan sa šestomesečnim važenjem.

— Čehoslovačka je otkazala za 15. decembar 1. g. trgovinski ugovor sa Mađarskom.

— Pregovori o zaključku trgovinskog ugovora između nas i Poljske nastaviće se tokom ovog meseca u Varšavi. Ovi su pregovori vođeni 1929. u Beogradu.

— TprosauKa Комора у Букурешту упутила је румунској влади меморандум у коме тражи да се подузму мере против руског увоза. Комора је мишљења да би се требао забранити сваки, директни као и индиректни увоз руских производа.

— Amerikanski industrijalci cipela su zatražili od Tarifske direkcije da ispita, koji je odnos između cena produkata i radničkih nadnica u čehoslovačkoj industriji cipela. Oni tvrde da čehoslovački proizvođači prodaju svoju robu na američkom tržištu uz damping, te bi na nju trebalo udariti damping carine.

САОБРАЋАЈ

— Комисија Министарства грађевина изаћи ће на терен ради дефинитивне израде трасе пројектоване пруге Београд—Бања Лука. Са градњом пруге отпочеће се 1931. год.

Друга комисија ради у министарству грађевина на плановима пруге Бихаћ—Книн.

— Железничка пруга нормалног колосека ПрилепБитољ, потпуно је завршена и биће почетком новембра предана у саобраћај. Од ње ће се касније израдити продужење нормалног колосека за Охрид—Струга—Велес.

— Загребачке „Новости“ јављају да су се у Тузли ових дана завршили радови око трасирања железничке пруге Тузла— Брчко. Банска управа је ступила у преговоре са неким новчаним заводом у сврху склапања зајма којим би се финансирала градња ове пруге.

— За израду железничких пруга (њих 8) и путева (нових у дужини од 450 км. и путева које треба реконструисати у дужини 138 км. и поправити у дужини 187 км.) Министарство грађевина је расписало лицитацију за 15. октобар. Било је за израдњу пруга у свему осам понуда (7 страних друштава и једно домаће) а дванаест за израду путева: одлука још није донета.

НАРОДНО БЛАГОСТАЊЕ

Страна 667

— Дирекција поморског саобраћаја у Сплиту одржаће почетком новембра месеца конференцију за утврђивање реда вожње у обалном саобраћају за 1931.—1932. годину.

— Дирекција Првог дунавског паробродарског друштва саопштава да ће овогодишњи саобраћај експресних путничких бродова на линији Беч—Београд— Ђурђево бити потепено обустављен од 19. до 27. октобра. ;

— Regulacija Mure ustupljena je, rešenjem Ministarstva građevina firmi Ubaldo Nascimbeni za svotu od 1,785.584 ап.

— Na državnim železnicama u Francuskoj god. 1929. završena je sa deficitom od 288.5 miliona franaka. Prihodi po kilomefru iznosili su u toj godini 232.000 franaka, prema 251.000 kod najslabije kompanije (P. O.) i 647.000 kod najuspelije (Nord). Izdatci na jedan kilometar pruge iznosili su kod državnih železnica 205.000 franaka, dok su kod P O. iznosili 192.000, kod Est 296.000, P. L. M. 314.000, Nord 467.000 i Midi 170.000

Državne železnice su imale u g. 1929. veći deficit nego i jedna kompanija. Država eksploatiše 21% «svih železničkih pruga Francuske u svojoj režiji.

— U Irskoj je ukinuta IL klasa na železnicama, te зада

postoji samo 1. i III. klasa kao i u Engleskoj.

— Дирекција за градњу нових путева утврдила је ових дана дефинитивну пругу пута Цетиње—Булдва.

_- Генерална дирекција државних железница објавила је да су снижени директни возарински ставови за извоз свежег грожђа, за пошиљке од 5—10 тона.

— У Министарству трговине и индустрије одржана је ових дана конференција на којој је претресан законски пројекат о унапређењу домаће индустрије бродоградње.

— Железничке станице Липљан, Чиња и Крнизи Вир, уврштене су у директну тарифу за превоз робе и живих животиња између наше Краљевине и Грчке. Липљан за живе животиње, Чиња за магнезите, а Криви Вир за сира и остале млечне производе.

— Банска управа у Сплиту одобрила је кредит од 550.000 динара за поправак и проширење једног дела пута од Мостара до Жаонице.

— Отварање пристаништа на Дунаву у Београду било је 12. о. м. Прилазни мост саграђен је на завршетку Дубровачке улице. Почиње неколико метара од обале л пружа се око сто метара над водом.

— За оправку пута Св. Ђорђе—Ђевђелија, Министарство грађевина одобрило је кредит од милион динара. Писмено надметање биће 20. о. м. у Ђевђелији.

— На ковференцији подунавских земаља у Кракову у питању дунавске пловидбе предложене су следеће мере: установљење мешовитих царинарница; преглед бродова по реду њихова пристизања; царињење дању и ноћу, а исто тако недељом и празником : реципрочно признавање пломбања ; изградња зимовника; успостављање јавних складишта и др.

ИНДУСТРИЈА

— Загребачке новине јављају да је фирма А. Енгл и син у Новом Саду одлучила да тамо подигне прву југословенску творницу бицикла. То ће вероватно бити друга југословенска, јер колико је нама познато, постоји у Љубљани већ одавно једна оваква фабрика.

IZVOZ %

({Telegrami: ADRIACORP LONDON Кодека: „А. В. С.“ 6. ед.

РОМЕСАЈТЕ

ADRIATIC OVER&SEAS CORPORATION ta.

FIRMA LONDONSKIH JUGOSLAVENA ODGOVARA. BE.SPK,A. T NO, BR.ZO, STVARNO 2,Haymarket, LONDON, S. W. L

> OVOZ

Pišite: HAYMARKET HOUSE