Narodno blagostanje

99. март 1941.

ali je, bar u prvoj periodi, gotovo uništio jednu vrlo važnu stranu njene lepote: graciju i ženskost i žena postaje muškobanja.

Ali je osnovni zakon ženskog bića ipak došao, do izražaja. Od sportskog fanatika sa muškim miši-.

cama postaje sportski amater; žena stavlja sport u službu svoje lepote, upotrebljava ga kao sredstvo za ulepšavanje svoga tela, a naročito za sprečavanje gojaznosti, čemu je žena više naklonjena nego čovek. Pomoću sporta žena održava proporciju strukture svoga tela. Po zakonu akcije i reakcije, od ideala gojazne žene odlazi se u drugu krajnost, k idealu žene »ravne linije«”. Pred krai XIX veka mršava žena se smatra za najveću karikaturu. U jednoj kabaretskoj pesmi toga doba, pod naslovom »Sie ist diinn, Leopoldin«, opisuju se strahote grudi ravnih kao daska. Dvadeset godina docnije, u Parizu žene pomoću operacije uklanjaju grudi, da bi udovoljile idealu ženske lepote »ravne linije«. Ali je ta Кта|nost trajala kratko vreme, ideal lepe žene vraća se klasičnom: linija koja nije »prava« već obla, koja se penje i spušta.

:Sport je uputio žensku modu jednostavnosti i prirodnosti. Ona tu liniju proglašava za osnovu ženskog odevanja. Odelo ne sme da deformiše ni da karikira, već, naprotiv, da dovede do izraza ono Što je prirodno. Kao što rekoh, u svakom obrtu odlazi se manje više u drugu krajnost. Tako ie povratak kla-

sičnom idealu doveo do žene u kostimu za kupanje u.

toi meri, da je već uveliko razmatrano pitanje uklanjanja klimatskih opasnosti od nošenja kostima za kupanje kao isključivog odela. S druge strane, ta moda, dovela je do haljine koja se odozgo do dole toliko pripija už telo da se često posle jednostruke upotrebe pocena. Žena postaje sapeta, ne može da ide uz stepenice ni da se popne u kola. Jedan deo žena odbacuje čarapu potpuno, čak i 1 уесегпјој haliini.

Ali se ipak gubi što je preterano. KoOnstatovano je brzo da tesan džemper ne ulepšava ženske grudi kao ni uska suknja. Suknja, u gornjem delu uska u donjem plisirana ili »glokn«, prilagođava se telu а gornjem delu, dok u donjem formira jednu kao paučina laku pokretnu koprenu, koja pri najmanjem pokretu žene ili vazduha treperi kao lišće topole. U tom večitom pokretu, laka haljina stvara na ženskom telu mnogo lepše linije nego što su neke prirodne.

_ НАРОДНО БЛАГОСТАЊЕ

«Страна 197

(O Americi je, prošlog leta, bilo vrlo mnogo snimaка žene u lakoj zefirskoj haljini kojom se vetar nestašno igra. Žena u haljini od najlakše materije mnoсо je lepša od one u kostimu za kupanje, tako da se ovaj počeo potpuno da gubi baš kod najlepših žena.

Ideal žene sa linijom nije doneo gotovo nikakve promene kod bluze, mnogo. veće kod suknje, a

najveće kod cipele. Kad se kod žene traži najlepša li-

nija, onda se mora poći od ruku i nogu. Najiepše linije su kod ruke gore od ramena (otuda bluza bez Tukava), ali uglavnom kod šake, a kod noge od Ко-

Jena sa težištem na članku, gde leži najveći potenci-

ја! lepote žene. U klasično doba, lepota noge dolazi do punog izražaja u sandali. Zatim dolazi drugi period noge sakrivene dugačkom suknjom, sa visokom neukusnom cipelom i debelom čarapom. U XX veku dolazi oslobođenje ženske noge. Cipela se smanjuje, tako da sakriva još samo stopalo. 20. БРЕ Ako se posmatra cela ženska hoga, onda зе mora reći da stopalo nije u skladu sa linijom noge. Ova se simetričnost sužava od kukova do članka, odakle se opet širi. Današnja cipela popravlja stopalo, ona produžava estetsko sužavanje, tako da Odo220 do dole ostaju iste linije. Otuda česta pojava da žene u trikou ili nage na pozornici zadržavaju cipele na nozi. 270 Najveća je reforma kod čarapa. Čarapa od vune i od konca potpuno sakriva nogu. Prirodna je dakle bila težnja da se noga izloži najpre skraćenom suknjom a zatim lakom materijom od koje je napravljena čarapa. Zato je najbolje odgovarala svila. Ali, štrikane čarape su imale i suviše krupne mašne. Mašina uklanja estetski nedostatak; ona stvara čaтари tanku kao paučina, tako da je obuvena noga u jednom pogledu obuvena a u drugom, nije... Тек u vezi sa svilenom čarapom. današnja suknja postaje ono što je ulepšavanje ženskog tela. Kratka suknja, u žemu se takođe išlo u krajnost do pre godinu dana, u zagrljaju sa svilenom čarapom, prenosi težište ženske lepote od gornjeg dela na donji. ла Kao što je žena sa lakom suknjom ispod kolena lepša nego u kostimu za kupanje, tako ·je i ženska noga u prozračnoj svilenoj čarapi mnogo lepša no naga. SRO

(Svršiće se)

· Немачка диригована привреда развила се без теорије, Према изјавама управљача немачке привреде, они нису ишли затим да остваре један привредни систем који би већ био теоретски обрађен, него "су полавили од потреба, боље речено од поремећаја у привреди које је требало одстранити.. Производња | no 1933 била у застоју; требало је да се покрене.

редитни систем био се. сломио, требало. га је обновити. Цене су биле нерентабилне, извоз онемогућен, незапосленост огромна итд. Све су то биле поједигначне појаве економске кризе које су имале једин-

1 ОПШТЕ И ЛИНЕАРНО МАКСИМИРАЊЕ ЦЕНА.

ралне привреде. -

Немачки систем контроле цена

ствен узрок, а тај се налазио у самом систему либеПо- теорији она је сама налазила излаз из:такве ситуације, али-у годинама између 1930—1933 није се више веровало да ће то бити могућно. Лечење кризе, које се више није могло да одлаже, морало. је да. пође од самих појава кризе.

Незапосленост је требало одстранити организовањем

јавних радова, кредит се. могао обновити само, уз

помоћ државног, који још једини није био срушен, тржиште се “могло: оживети већим државним порум“

бинама у вези с јавним радовима итд.