Naša književnost

оРРЧРУРИРРИРИЧУИИРУ

Хронике 587

нешто оригинално, више пута је излазио из већ класичног, утврђеног стилског оквира (Мокрањац) и скоро у свим композицијама давао драстичну, форсирану динамику. Тако би се као општа карактеристика интерпретације Данева могло приметити да, у тежњи за јаким динамичним и агогичким ефектима, запоставља звучну лепоту гласовних скупина, а тиме и верно тумачење ауторових мисли,

ЕЗ

Хор Моразских учитеља, један од најбољих у Европи, уједињује у себи све традиције хорске певачке културе, много неговане у словенским земљама, поготово у земљи колевци те културе, у Чехословачкој. Ослоњени на те традиЦије, са искуством и рутизом дугогодишњих певача, Моравски учитељи остваРују богат репертоар чешке хорске литературе, у коме су заступљена сва најкарактеристичнија дела те врсте. Изванредна дисциплина хора помогла је диригенту Јану Шоупалу да у доброј стилској интерпретацији, са тананим и складним динамичким преливима, без форсирања упадљивих ефеката, изведе и ведре народне песме, и компликовану хорску структуру Ферстера и експресионистичка стил Јаначека, и меке и пријатне мелодије типа Новакове „Божићне успаванке“ и класичне песме Сметане,

Међу хоровима који су до сада концертовали у нашој дворани, Хор моравских учитеља заузима, по својим квалитетима, једно од првих места,

СТАНА ЂУРИЋ-КЛАЈН

ДВА КОНЦЕРТА ЗЛАТКА БАЛОКОВИЋА

Напустити „сјајну изолованост“ уметника-индивидуалисте, изаћи из зачараног круга уметности ради уметности, који је значио одвајање умености од њене Улоге у друштву, чврсто повезати уметност са савременом стварношћу, придружити се прогресивним снагама човечанства и поћи путем неминовног историског развоја — то су захтеви које је наше доба ставило пред уметнике. По рођењу уметник наше крви, по своме уметничком деловању космополит, Златко Балоковић је схватио значај уметности и улогу уметника у савременом друштву. Демократ по убеђењу, поклоник слободе и хуманизма, уверен да је данас место праВог уметника на страни прогреса, Златко Балоковић је отворена срца и широке душе пришао Народно-ослободилачком покрету и својим огромним угледом учинио велике услуге нашој ствари у Америци.

Са таквим квалитетима савременог уметника Златко Балоковић је дошао у своју препорођену домовину џ донео нам своју веома солидно постављену виолинску технику, звучни, пријатни џи распевани тон свога јединственог и скупоценог Страдиваријуса, топлу музикалност и јужњачки темпераменат и најзад своју јако подвучену склоност ка слободним концепцијама и моментаним имгровизацијама у интерпретирању појединих дела на програмима својих концерта, Те особине једног заиста изразитог виолинског виртуоза дошле су до пуног израза у извођењу виолинских концерата Чајковског и Менделсона на трећем симфониском концерту Београдске филхармоније и у интерпретацији програма солистичког концерта, који је, између осталог, имао чувену сонату „Ђавољи трилер“ Тартиниа и драматичну А-дур сонату Цезара Франка.

Диригент Крешимир Барановић виртуозно се сналазио у слободном начину интерпретације солисте и врло темпераментно, са великим полетом и бљештавим звуком дао Дворжакову Карневал-увертиру.

У Ивану Мачеку, пратиоцу и сараднику Златка Балоковића у сонати Цезара Франка, упознали смо врло солидног пианисту ми префињеног камермувгичара.

вд.

пЕ 4 ЕУ 35

Нар

Ре

4,

АЕ

МАН

Ке

ба МЕ