Naša književnost
„266 5 _ Књижевност
(474 место 2/4) и проширење у претпоследњем такту. Разлика је и у завршетку који је код Мирецког на тоници док је код Мокрањца на другом ступњу.
Запис Мирецког
Краљу, свефли краљу, _ храљу, абешли краљу љељо! Краљице ба-=-ни---ње!
Запис Ст. Мокрањца
Зи СЕ
Краљу. сђешпи кра-љу, _ Краљу сфФешли кра -луј ље--љо!
Кра - љи----ње ба-===-===-=== === ни-=== це!
Три записа последње песме разликују се пре свега у темпу: Апдапипо код Мирецког, АПерто код Мокрањца, Гагео код Васиљевића. Велика је и метричка разлика: 2/4, 4/4 и 6/4. Цела нота којом Мокрањац завршава први мотив оправдана је тиме што је над том нотом Мокрањац извео имитациони дијалог између женских и мушких гласова у хору (Запис је узет из Мокрањчеве хорске обраде „Четири обредне кајде“.) |
Запис Мирецког
Ко би-је би--+-=-=-=---=-но за сла---бе бо-—-==-=те
Запис Ст. Мокрањца
4. ан
Ко вби-је бо----=- -- но за сла-ће бо-----еје _ за сла-ба 6о--- је.