Naša pošta

138

линије под нашим небом није износила више: од 360 км. везујући само Београд са Загребом. То све сведочи интензитет друштвеног рада, који је наравно основан на стварним прометним потребама нашег пословног света. Тих 282.644 км. лета преко наше територије и односним гравитационим центрима ван границе, ка Бечу и Солуну значе све снажније струјање економског и саобраћајног живота у Југославији.

Тај велики остварени план и напорни друштвени рад, који је ниво Аеропута попео на завидну висину, одржавала је београдска дирекција са 49 помоћних органа и обезбедила сав тај саобраћај у највећој сигурности. То јесвакако вапохвалу. Анали нису забележили ни један немио случај и ако је, у слици ивражено,досадањи саобраћај изнео 778.500 км. лета или 50 пута облет око земљине кугле.

Аероплани Аеропута крстаре у свима правцима Југославије, прелетајући границедо престонице Аустрије и јужно до Солуна, везујући затим Праг са нашим Јадраном а приближавајући срцу земље Босну, Далмацију, Херцеговину и Црну Гору.

Друштво је иврадило програм побољшања и развијања ваздушног саобраћаја.

На бази кредита, који ће бити обезбеђен обнародовањем буџета за 1931-32,и на бази споразума постигнутих са нашом државом и осим ње са француским друштвом Сидна, са аустријским друштвом Оелаг, са друштвом Чехословачке Статни Аеролиние, са грчком владом и грчким друштвом за вазд. пловидбу, — израђен је програм рада за 1931:

Линија Београд—Загреб—1рац—Беч, од ! маја до 1 новембра, свега 158 летова, 6 пута недељно. Одлазак за Беч пондеоником, средом и петком. Повратак из Беча уторником, четвртком и суботом. Аустрофлуг улази у пут такође 1 маја и лети до 1 септембра. Извршиће свега 100 летова,т. ј. бпута недељно. !

Линија Београд—Скопље— Солун, од 15 априла до 15 октобра; свега 158 летова, 6 пута недељно. Одлазак за Солун уторником, четвртком и суботом. Долазак ив Солуна понеде-. љником, средом и петком.

Линија · Београд—Сарајево—Сплат-—Сушак-— Загреб. са тримоторима, 4 пута недељно у једном правцу. Београд— Сплит —>Фагреб уторником и петком. Загреб—Сплит— Београд средом и суботом. Први лет 16 јуна. Задњи лет 12 септембра, свега 52 лета.

Ове године на линијама Београд—Сарајево—Подгорица и Београд—Сарајево—Сплит—Сушак— Загреб употребљаваћесе нови аероплани, који ће у Београд стићи око 1 јуна. То су модерни авиони типа Фарман, са три мотора, пространом и удобном кабином, у коме могу стати осам путника, поред пилота и механичара, затим пртљаг, роба и остало. Тај авион годину дана већ саобраћа на линији Берлин—Парив, и показао