Naša pošta
264
нови систем стручне обуке ва п. т. и т. особље. И кад је Белгија, чије уређење пошта, телеграфа и телефона служи за образац доброг уређења, ипак приступила новоме систему стручног образовања п. т. особља, од коликог је тек значаја ово питање за нашу земљу, на чијем се саобраћају осећа, ув велику штету по развој п.т. установе и по духовно јединство нашега народа, наслеђени утицај неких пет равних и застарелих система. Иако игде, код нас решењу овога питања ваља одмах и радикално приступити.
Као значајна државна институција са широким делокругом рада, п.т. установа се код нас налази пред врло важним задацима: _ реорганизацијом службе; системизацијом пл. и т. законодавства; питањем експлоатације; _реализацијом равноврених пројеката ив области бежичне телеграфије и телефоније: аутоматском телефонијом; савременим телефонским апаратима; подизањем свих врста т. и т. линија и рационалном експлоатацијом њиховом; подизањем и одржавањем т,. и т. линија за железничке потребе; организацијом и одржавањем аутомобилско-путничког саобраћаја и т. д. Кад се узме у обзир и све већи развој поштанско-штедне и чековне службе, коју баш поште врше, а од које се очекује да, поред осталих чинилаца, подигне народно благостање, — _ онда је јасно да за извођење свега овога треба раденика солидне стручне спреме. Јер, како је за добро функционисање п. т. установе потребно да буде технички добро опремљена и снабдевена свима осталим
_ материјалним потребама, толико је за ово још важније питање персонала. Напредак п. т. установе зависи од квалитета особља. и његове љубави према струци. Стога добром уређењу пошта, телеграфа и телефона као неопходном саобраћајном средству, које благотворно утиче на економски развој државе, сви напредни народи поклањају особиту пажњу. И зато питање стручног образовања п. т. т. особља није неко обично школско питање, већ првокласни стручни проблем. Стручна настава. оспособљује све оне који, улавећи у струку за коју су се спремали, свој рад постављају на стручну основу и тиме дотичну струку претварају у једну велику радионицу, у којој се свесно и са пуно воље ствара један нов и бољи живот и обевбеђује прогрес те струке у свима правцима њене делатности.
И да би се ово питање што боље решило, мора се наћи начин стручног образовања п.т. т. службеника, који би одговорио свима савременим вахтевима и потребама, како би се створио добар кадар стручњака и тако п. т. т. установа оспособила за један активан живот.
По угледу на Белгију и друге напредне државе, а и према стеченом искуству у овоме питању код нас, ово се може постићи само једном сталном средњом стручном школом. Ова школа имала би за задатак да спреми добре стручне посленике ва равне положаје и послове у пространом пољу п. т. т. струке и да код ученика, осим стручне спреме, васпитава и развија