Nova Evropa

Jedmo se mora priznati: da je G. Vidović vrlo trezven čovjek, da živi jedmostavno, da se iživljuje u radu, i da je, kad je imao i kad ima, pružio gotovu pomoć mmogim ljudima, Oosobito onima iz umjetničkog i intelektualnog kruga,

Gospodin Vidović stoji čvrsto na čehi svoga pokreta, On drži vodistvo u svojim rukama, Jasno je dakle, da se smatra vodjom, š da hoće da se ma da je om vodja, Mnogima to smeta, kako smo već istakli, pa se drži da to ide na uštrb samih šđeja. Vodisbvo je svugdje potrebmo, i u svim duhovnim таједт сата javljaju se uvijek ličnosti u 'kojima: se koncentriše alccija i koji su prvi i glavni zastupnici usvojenih ideja. Ideje moraju uvijek biti nađi ljudima, a same vodje njihove su prve sluge, Svudđdje gdje se ličnost dsticala пад адејата rad је штаршјед bio osudjen па propast, Kako je 6, Vidović očiбједпо weoma privržem svojim idejama, пе bi frebalo da smeta prijateljima. samog rada, što se on drži, i hoće da drži, ma položaju vodje, Ali m imteresu затова. rađa, u imteresu rodubljivanja ove kulturne i prosvjetne altcije, moralo bi se ići zatim, da se u redovima pristaša nadju jaki oslomci, da se uspostave aldtonomne stanice, kako bi izgledi u budućnost bili sigurniji, Jer, Vidovićev prosvjetni rad u prvom je redu mzgojni i obrazovni rad, a wršiti i voditi jedan koristan rad mi pedagoškom smislu znači uzgdajati i postavljaiti sebi z a m } enike., 1 dok to vrijedi za sve oblike života, i dok je to bio Tloški zakom, ovdje, na ovom ieremu, to je majpreče. Možda bi i sam С. Vidović to najviše volio, makoliko da је uporam u svojim odMmukama i da čvrsto drži sve miti u svojim rukama, „ја је naša inteligemcija drukčija, Šta medjutim ·'ona kaže? Jedđam djo meće da čuje za sav taj rad, zato što je dovor O moralu i moralnom uzgoju čovjeka, Drugi dokazuju, da su to sve stare ideje, pa da ih kao takove treba pustiti gdje su i bile, Treći su zato, da se taj rad ostavi starim, »pozvanim« ustanovama, školama i 'onfesijskim zajednicama. Ima ih, dabogme, i to treba sa radošću priznati, i koji ovakav rad shvaaju kao vrlo potreban i potpomažu da izdašno; ali ih nema dosta.

Svakako se nameće pitanje, da li je ovakav rad, kako ба mpredstavlja Vidovićev Pokret, wopće potreban za maš marod; je li potneban organizovam rad Која bi mpredavanjima, publikacijama, i madtčmnim tečajevima, širio obrazovamje u 'prostranim redovima naroda i prosvijetljavao duhovni život u znaju etičkog gledanja? Svi mi, koji saradjujemo sa 5. Vidovićem, uvjereni smo da je takav rad potreban i koristan, 1 fa maša spoznaja nije зато feoreitska, — ona je data iz svalkiЧапјев dshustva, Primjeri su 'vrlo brojni, da su wodrasli ljudi "počeli sasvim drukčije gledati ma зуој vlastiti život, kao i na

310