O građenju železnica uzanog koloseka : čitano na sastanku udruženja srpskih inženjera i arhitekata 24. aprila 1902. godine
18-
чтнити нове зајмове. Јасно је већ по овом: да је овај начим
грађења финансирањем са стране по оваком курсу и броесом
__израдом то све неповољан. На 220] шесте године дросава 0угује ни мање ни више већ 22,585.145 динара.
= Од колшке би штете по државне интересе бпо овај начин
израде, показаће нам се најбоље на овај начин. Узећемо испла-
· ћене суме готовим новцем за извршење евих радова, као п пла-
__ћен интерес на узајмљену суму новца, не само за 6 година,
_ дакле за време грађења, већ за свих 1+ година. Ово чинимо с тога да би упоређење са првим начином израде било што тачније. Ево тих података:
1. За грађење свих пруга утрошиће се . . 21,740.000 д.
2. Интерес за првих шест година 92 о
о ___-____ осам идућих година. = (> Ооо ј = (вера пздато 36,797.104 1.
"и остаје при свем том држава дужна !,725.804 динара.
Страховита. разлика између ова два начина! Када градимо - пруге нашом радном снагом т нашим катиталом = позајмтцом у земљи — штедимо у издацима: (86,797.794—28,984.500) == — (2, 863.294 динара. Сума са којом би И још најмање 250 километара пруга.
У ствари дуг од 11.725. 504 динара није тачан, јер рт ход од приреза за 5 година, са чистим прихедима евих пруга неће бити довољни за плаћање пнтереса и отплате за то време. · Ево шта нам рачун даје:
Ивдаци за 8 година (интерес и = олтатата) а о ве 5 <> Ооо А - 18,.069.760. д. Приходи су за то време: 1. Од приреза: 8%840,000—= . 6,720.000 д. Чист - приход од пруга које утичу на повећање прихода главне то У О ОРАО О == 4 56000) 8. Чист приход са главне пруге 3,600,000 +. Чист приход пруге БеоградВаљево пи Пожаревац — Жагубица Пелеа 2 ОИ О ве а 2 00:00 Укупан приход 16,820.000 д. 16,320.000 д. Мелто ата јез пина ја а а | 19.060