Opštinske novine
ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ
Стр. 53
Уогк-у од претседника општине, претседника аШегтеп-а и од претседника 5 ћоиг§-ова. Овако састављена управа доноси буџет. Споменули смо већ да општинске управе градова у 1Ј. 5. А. немају једно опште право
да се упуштају у општинске послове. Наравно да један град Уније, схваћен као посебна корпорација, има слободу да изводи радове као и свака корпорација, али дужности појединих општинских управа зависе увек од државе. у У односима између појединих државица и државе 1Ј. 5. А. поједине државице имају ћраво да се старају и о свему оном што им није нарочито дато законским одобрењима. На против, у односима између појединих државица и локалних власти, ове последње брину се само о ономе што им је изричио законом или сћаг1-ом одобрено. Општинске законе ствара законодавац појединих државица, али је везан извесним условима. Он не сме да буде у несагласности или да мења уставне одредбе своје државице, не сме да буде у несагласности са уставом 1Ј. 5. А., и најзад, доста је ограничен традицијама. Постоји и једна четврта ■ствар од које он треба да зазире — јавно мишљење. Којим начином долазе општинске управе у 1Ј. 8. А. до својих дужности? Најпримитивнији поступак је: сћаг1е т. ј. посебни закон, који општинска управа поднесе на одобрење Парламенту. Држава Оћш 1856 направила је читаву збирку закона и поднела парламенту на одобрење. Само што се то после мења. Тако I је сћаг(е-а №\у-Уогка од 1881 до 1889 промењена била 390 пута. Значи да је готово било немогуће познавати добро сваку сћаг{е-у. Затим има систем „зреаа1 сћаг!е". Обраде се три, четири или више сћаг!е-а којима се класифицирају градови према њиховој вредности и
дозвољеним радовима, па се остави на вољу појединим општинским управама да себи изаберу једну сћаг!е-у. Овим се хтела да избегне донекле велика разноврсност у законима о општинама. Али су Американци овим ипак незадовољни пошто при израдама ових сћаг*е-а становници појединих градова су слабо или нису никако питани. Зато је чешћи случај са системом Ноте Ки1е. Текст закона, сћаг!е. обради се од стране комисије одређене становништвом и општинским одбором. Затим се поднесе становништву на гласање. Тако изгласан подноси се сад законодавцу државе на одобрење. Овакав систем наилазимо у СаШогше. Док би последњи систем био да држава обради неколико закона општинских и наметне их појединим градовима према свом нахођењу. Он је најмање примењен и најслабије примљен у 1Ј. 8. А. Најзад да споменемо права и дужност општ. управе у II. 8. А. То су обично: право правосуђа, право расписивања такса и трошарина, цраво узимања зајмова, полиција, и технички радови, Али понављамо, све је то предвиђено у сћаг!е-и. * Свесни и трезвени људи у 1Ј. 8. А. данас једино теже за редом и миром. На свим пог~— 1 ШП 1 \ 1 '
I
Изглед групе ћућа ћоју је Ме<горо1Иап Ше Гпзигапсе Сотрапу подигла у Иеус-Уогк-у. љима они раде свесрдно марљиво и старају се да све своје грешке исправе. Видели смо колико је Урбанизам добио код њих присталица баш због тога што они не теже да буду ни највећи ни најјачи на свету, већ — најбољи. Крај
/