Opštinske novine

Стр. 930

ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ

да у 1929 години, као и у 1930 до оснивања Контролног отсека није тако рећи ништа предано Општинској каси изузев незнатних сума које се, према огромном дугу приреза из ранијих година, не могу ни узети у обзир. Узевши у своју надлежност и овај посао, Контролни отсек успео је да за последња четири месеца преко Пореске управе за град Београд унесе у Општинску касу преко 12,000.000.— динара на име општинског приреза из ранијих година и 1930 године. Наравно, ово је само почетак рада и успеха на овоме послу, а пуни резултати показаће се у току ове године. Иницијативом Контролног отсека расправљена је на корист Општинске касе и имовинска готовина раније обласне самоуправе која је износила само до краја прошле године преко 2,000.000.—- динара. До образовања овога Отсека, пореска власт није имала стопе општинског приреза за 1928 и 1929 годину, па ни за 1930 годину није стопа општинског приреза била достављена Пореској управи, нити је у опште објављена грађанству за 1930 годину. То је све учинио Контролни отсек омогућивши тиме уредан разрез и наплату општинског приреза за раније и 1930 годину. Даље је Контролном отсеку стављено у дужност, да проведе у живот и нови Закон о путевима од 1929 године, који до образовања овога отсека није био узиман у поступак и извршење. Контролни отсек организовао је овај обимни посао тако, да је до краја 1930 године био израђен од стране Пореске управе распоред кулучног приреза за 1929 и 1930 годину, па је по истима вршена наплата и у 1930 години.

Исто тако ова.ј Отсек води евиденцију о благовременој наплати кулучког приреза од државних службеника и да.је сва потребна упутства и објашњења државним надлештвима у погледу наплате и књижења овога приреза. Овај прирез има свој засебан фонд који сада износи знагну суму а у гоку ове године треба да достигне величину од 6—8 милиона динара. Конгролни огсек такође суделује и на изради буџета о утрошку и приходу од овога приреза. Као што се види из свега изложенога, Контролни отсек поред више разгранатих својих редовних дужности и послова, успео је да за неколико месеца рада регулише успешно и још неколико валших послова из области општинских фискалних интереса, а то је од великог значаја за напредак једне установе као што је Општина београдска. VIII ОТСЕК ТРОШАРИНЕ Прошла година протекла је у проучавању дејства општинске трошарине на привреду Београда и предузимању мера за реформисање саме трошаринске службе. Из овога проучавања проистекла је нова трошаринска тарифа од 15 априла 1931 године. Трошарина као извор општинских прихода овом је тарифом из основе реорганизована и у исто време, грађанству је, у паду цена од трошарине ослобођених артикала, омогућено да лакше сноси привредну кризу. Коначни резултат нове трошаринске тарифе показаће се тек у току ове године али са постигнутим резултатима до данас може се са сигурношћу веровати да ће он бити најповољнији, у првом реду за житеље Београдске општине.

(Наставиће се)