Opštinske novine

1

Поштарина плаћена у готову

°граЈ, '%

локине

УЛИц^

ОПШТИИ^

»1»^

Излази сваког четвртка

Четвртак, 23 фебруара 1933 г.

Година 51. Бр. 8.

Претплата на службени лист „Општинске Новине" и месечни часопис „Београдске Општинске Новине": За годину дана 150 дин. За пола године 80 дин. Претплата се прима сгмо на оба издања

Уредништво и Администрација: Косовска бр. 39/1. Телефон: . . . 26-2-42 Чековни рачун код Поштанске Штедионице бр. 54.300

Годишњи извештај рада Дирекције трамваја и осветлења за 1932 годину (Наставак).

Обављени радови у Дирекцији трамваја и осветлења у првих 9 месеци 1932 године изведени су из редовних и ванредних буџегских кредита у износу од 85,100.174 динара и кредита из зајма у износу од 7,500.000 дин. Ти радови по појединим службама ове Дирекције изложени су у следећем: III САОБРАЋАЈНА СЛУЖБА Поред радова на редовном одржавању пруга и пружних објеката у овој години је настављен у првом реду рад на изградњи и довршењу оних делова трамвајских пруга, које су прошле и ранијих година започете. На прузи бр. 2 на делу Калимегданске Падине код „Национала", где је у прошлој години ублажен успон и изграђен и други колосек, — чиме је знатно повећана сигурност и безбедност вожње и врло добро регулисан и убрзан сам трамвајски саобраћај, који је део још у прошлој години пуштен у саобраћај, извршени су сви завршни радови на изградњи објеката, изграђена ограда на потпорном зиду и извршена колаудација те реконструкције пруге. Завршетком овога иосла завршени су сви радови на кружној прузи бр. 2, која је тиме добила дупли колосек скоро на целој својој дужини изузев кратког дела пруге од Пристаништа до Земунског Моста. Саобраћај је на овој прузи, која је већ и самим тим што кружи око скоро целог Београда, од прво-

класне важности, овом реконструкциЈом знатно побољшан и појачан, а да има довољно кола на расположењу могао би се и више појачати, те би ее могао постићи и онај финансијски ефекат, који би таква пруга требала да да. Паралелно са завршетком изградње новог моста у Гробљанској улици преко „Булбудерског Потока" готова је на томе делу дупла пруга, те пошто је истовремено завршен и повратни круг код Новог Гробља, а остали део дупле пруге бр. 7 (КалимегданКоларац—Ново Гробље) делимично још прошле године изграђен, то је тиме пруга бр. 7 постала скоро целом дужином дупла. Изузетак је улица Жоржа Клемансоа и Поенкареова, али су раскрснице у њима толико честе, да је ефекат вожње и ту исти као и на дуплом делу пруге. Саобраћај је на иетој, у духу и раније и сталво наглашаване тежње Дирекције, да изградњом дуплих трамвајских линија постави трамвајски саобраћај на здраву основу, знатно побољшан и убрзан, што је нарочито важно кад се има у виду да је та пруга једина веза тога краја са центром, те се потреба за брзим и добрим саобраћајем на истој давно осећала. Завршетком овог дела дупле пруге у Гробљаиској улици ствара се могућност за успостављањем још једне нове и врло потребне трамвајске линије и то без икаквих нових инвестиција и трошкова: Кнежев СпоменикТеразије—Краља Александра—Ново Гробље и обратно, чија линија целом својом дужином има дупли трамвајски колосек.