Opštinske novine
београдске новине
Стр. 287
50 саставака
проф.
12 саставака
тај наччн постигла много угодннја вожња, мање кварење колосека, као и кола и на тај начнн смањено је коштање око одржавања колосека. Докјеу 1932 год. на редовном одржавању зашвајсовано на Вождовачкој прузи свега 27 саставака, дотле је у овој години нарочита нажња на ово обраћена. Зашвајсовано је и то: 1. — Од Славије до Звездаре проф. 150/160 мм. 42 саставка 2. — Поред Универзитета, проф. 150 160 мм. 16 саставака 3. — У Васиној улици проф. 150/160 мм. 4. — На Калемегдану 150/160 мм. 5.—У Узун Мирковој улици проф. 150 160 мм. 6. —■ у Макензијевој Николе ул., профил 150,160 мм. 52 саставака 7. — у Краља Александра ул. код ,,Гашине кафане" гтрофил 160' 160 мм. 28 саставака 8. — у Светосавско.ј ул. проф. 160 160 мм. 48 састава ка Свега 294 саставка Сем гога оправљени су швајсовањем на појединим пругама и то проф. 180/180 мм. 10 са шинама проф. 150 160 мм. 6 Свега је швајсовано саставака на одржавању колосека: од шина 180,180
46 саставака
(Цара
саставака саставака редовном
од шина 150/160 укупно швајс.
10 300
саставака саставака
310 саставакз
Око трамвајског колосека постављена је калдрма, коју Дирекција одржава на ширини од 2,20 м. а према врсти калдрме износи: камена коцка на дужини °Д 15.807 м колос. мозаик и турска калдрма на дужини од 7,708 м колос. дрвена коцка на дуж. од 3.251 м колос. збијени асфалт .... 1.582 м колос. камена коцка поред шина а остало асфалт . . . 2.872 м колос. у баштицама на средини улице на дужини од . . . 4.475 м колос. у баштицама са стране коловоза .... ... 23.120 м колос. у засебном профилу са отвореним шинама .... 5.773 м колос. изнад канала на дуж. од 710.20 м колос. пруге у земљи . . 1.257,30 м колос. Свега: 66.555,30 м колос. Од укупне дужине трамваЈСКих пруга отпада 33.368 м. колосека у слободним баштицама, а остатак у коловозу и депоима.
За одржавање свих трамвајских пруга V 1933 год. упослено је дневно: обичних радника 81,26 рад. надн. калдрмџије 3,18 надн. ковач 6,61 ковач. надн. швајсер 1,45 швајс. надн. надзорник 4,45 надз. над. За одржавање 1 км. трамвајске пруге, потребно је дневно 1,24 рад. над.; 0,048 калдр. надн. и 0,099 ков. надница, 0,068 надз. надн., и 0,021 швајс. надница. Просечна дневница обичног радника 33,93 дин., ковача 74,23 д., а калдрмџије 56,95 дин. и надз. пруге 89,07 дин. За редовно одржавање трамвајских колосека у 1933 год., утрошено је: а) за радну снагу 1.411.651,14 дин. б) за материјал 410.198.22 дин. Укупно 1,821.859,36 дин. На један километар трамвајске пруге која је у експлоатацији отпада у 1933 год.: а) радна снага 21.360.— дин. б) за материјал 6.160.— дин. Свега 27.520.— дин. У току 1933 год. предузета је генерална оправка колосека у Краља Александра улици од Дворске до Гробљанске. Свуда су шине подигнуте и подливене па поново пзрађена калдрма. Исто тако пред Универзитетом колосек, пошто је швајсован, понова је закалдрмисан. Ради правилног одводњавања скретница уведена је канализација код скретница везом за уличну канализацију. П. — РЕДОВНО ОДРЖАВАЊЕ СВИХ ГРАЂЕВИНА И ОСТАЛИХ ГРАЂЕВИНСКИХ ОБЈЕКАТА У 1933 Г. Укупна површина под зградама Дирекције трамваја и осветљења заједно са возним парком износи: 1. — Под зградама од тврдог материјала 17.221 м 2 2. — Под зградама од слабог материјала 13.111 м 2 Свега 30.332 лг 3. — Под димњацима од којих је 1 висине 65 м а други 80 м има 128 м 2 4. — Под каналом (подземним) 2.887 м 2 5. — Трансфор. зградица 72 ком. 6. — Подземних кабина 48 ком. 7. — Конверторских станица има 4 надземних, 1 подземна, у површини 446 м 2 8.— Трансформатор. дрвених кабина има 15ком. 9. — Трансфор. гвоздених кабина има 3 ком. 10.— Трамвајских чекаоница има 9 од који је једна од тврдог материјала а 8 од слабог. Свега V површини 95 м 2