Opštinske novine

Вред ност имања у Беог раду

271

вости. Значи утицај финансиске вредности предратног и послератног динара. 2) У периодима послератним видимо стално пењање вредности имања. Дакле утицај комуналних радова, грађевинске делатности и станбене кризе. Из предњих података и чињеница лако је увидети да ће се вредност имања у Ееограду и даље повећавати и да Београд у том погледу има лепу будућност. Па како су главни чиниоци у овом наглом развитку Београда комунални радови, сасвим је природно да и сами оопственици треба да имају за дужност помагање своје општине у интересу својих имања и будућег развитка Београда који је тек сада у.своме пуном развитку. Да би ове добре стране будућег нашег Београда могли у потпуности реализовати, потребне су велике материјалне жртве, а жртве могу да поднесу само Београђани, јер се њих лично и тичу. Београд мора и треба да буде преставник и персонификација наше велике Југославије. Он мора да буде претеча свима градовима. Он је од увек био град који је подносио велике жртве, па његово изграђивање треба да буде достојно будућности једнога велеграда. Да би се могао остварити у потпуности предвиђени генерални план наше престонице потребно је имати јаче регулационе фондове. Регулаицони фонд за један град предвиђа и грађевински закон у своме 126 члану. Зашто баш и закон то предвиђа то је потпуно јасно када се имају у виду велики материјални издаци за извршење ген. плана. У колико је један регулациони фонд старијег датума, у толико је могућност за реализовање једиог регулац. плана лакша и бржа. Београд је ову потребу реализовао тек пре две године. Насушна потреба за овим фондом постојала је и раније, али су њено подмирење ометали самп грађани, јер с.у у овоме видели само оптерећења својих имања. Грађевински закон је био основа за стварање овога фонда и за сам Београд. Нзегов први покушат био је одмах и крунисан успесима, јер регулација је одмах коракнула у напред, а Београђани су од тога осетили све предности. Да би се видела важност овог фонда изнећу правилник регулац. фонда при општини београдској који је истина у своме зачетку, али који има своје будућности. Средства којима ће се дотирати регулациони фонд су следећа: а) давање дотације предвиђене буџетом редовно сваке године; за прве три године дотације буџетом предвиђене биће веће, а после три године смањиваће се сукцесивно према

развићу самога фонда. Величину дотације одредиће градско веће приликом одобрења буџета. б) Сви приходи који се убирају од оних сопственика који подносе молбу за експропријацију њихових имања. Овај приход узимаће се у виду таксе која ће се убирати у корист фонда за извршење регулације. в) Приходи који се убирају на основу § 124 грађ. закона по одредбама доприноса, који не може бити мањи од 10% нити већи од 50"/о. ' г) Сви приходи који се убирају за процене имања појединих сопственика, било по тражењу њиховом или по тражењу власти. 9) Сви приходи од апроприсаних површина земљишта имањима појединих сопственика ради изласка на рег. линију. ђ) Проценат од свих општинских имања која се издају под закуп. е) Сви приходи који се убирају од комасације земљишта чију вредност у новоствореним парцелама утврђује комисија. ж) Сви приходи од допунских грађевинских такса и казни по извршним решењима донетим од стране кривичног отсека градског поглаварства. з) Приход од продаје општин. добара у разне циљеве. и) Сви приходи који се имају убрати од парцелација појединих комплекса на име повећања вредности имања услед извршења паоцелације, које ће се утврдити посебном проценом. ј) Прбценат од евентуалне замене имања за експроприсано имање, у корист фонда за извршење регулације. к) проценат од евентуалних бесплатних уступања земљишта појединим хуманим друштвима. л) Годишња помоћ из годишње нето добити општ. штедионице. > Издаци из регулационог фонда не могу се вршити без одобрења претседника и одобоења градског нећа. Сваки издатак има бити образложен потребом за извршењем само техничких радова. Као што се види из стилизације правилника, приходи су такве природе да се могу подносити како без уштрба по буџет општине, тако исто без велике штете по саме грађане. Његова потреба је без коментара, а примена напред означених законских одредаба потпуно је оправдана и неопходна је за развијање и напредак једнога града. (Крај). . ; ■ ! : ■ ■ ■ - к I I; ■; Инж. Милош Д. Анђелковић