Opštinske novine
Стр. 20
ОПШТИНСКЕ НОВИНЕ
израђен по систему Спантен од уздужних и попречних носача заварених електричним путем. Облик каросерије за градски саобраћај са задњом платформом у нивоу унутрашњости кола, одвојеном преградама до плафона али без врата. Улазна врата на задњој платформји са два крила на склапање и пнеуматичним аутоматским уређајем за отварање и затварање са шоферског места помоћу компримованог ваздуха. Излазна врата код шофера са десне стране такође двокрилна на склапање и са пнеуматичким покретом. Улазна врата снабдевена аутоматском степеницом, која се увлачи код затворених врата помоћу компримованог ваздуха. « Шоферска кабина потпуно одвојена од простора за публику. Задња платформа треба да је снабдевена једним помоћним седиштем — страпонтеном — за кондуктера. Седишта у унутрашњости ка,росерије од челичних цеви са горњим делом хромованимседишта и наслон имају опруге „Шларафија", покривене коњском струном и превучене првокласном правом кожом према утврђеном узорку. Распоред и број седишта према цртежу Дирекције трамваја и осветљења ДБр. 21260/38. Прозори имају бити на спуштање и то на страни где су врата два а на другој страни 3 прозора, као и један мањи на шоферској кабини. Стакла имају бити дебљине 5—6 мм са брушеним ивицама; прозори снабдевени завесама за водоравно померање. Оба предња шоферска стакла за отварање у специјалном раму са механизмом. Предвидети вештачку вентилацију у колима као на каросеријама Мерцедес Бенц које је фирма испоручила Београдској општини. Такође се има предвидети електрична сигнализација истоветна као на каросеријама Мерцедес Бенц. Средњи пролаз има бити довољно широк и снабдевен држачима на наслонима седишта и на плафону. Свака каросерија има се испоручити снабдевена апаратом за гашење ватре, ручном апотеком, брисачем шоферског стакла, показивачем правца вожње, сандуком за алат, задњим браником и држачем за резервну гуму. Унутрашњост аутобуса има бити обложена зеленим„Пертинакс" плочама по утврђеном узорку. Плафон бојадисан зеелнкасто белим емајл лаком. Патос покривен ребрастим гуменим плочама или јаким линолеумом по избору поручиоца. Унутрашње осветљење нма се састојати од пет јаких лампи постављених по налогу поручиоца. Бојадисање спољашности кола нитроцелулозним лаком у две боје по избору. На челу каросерије налазе се осветљени простор за натпис правца вожње.
Лиферант је дужан у свако доба омогућити поручиоцу контролу израде и примењеног материјала. Шасије ће поручилац доставити фирми франко Љубљана; фирма је дужна шасије обезбедити од непогоде и пожара и осигурати их код признатог осигуравајућег друштва. Фирма ће предати комплетна возила потпуно отпремљена за р,ад комисији у Љубљани. Транспорт до Београда врши се отрошку Градског поглаварства Београд, а плаћање има уследити по приспећу и пријему возила у Београду. Цена сваке градске каросерије комплетно контиране на шасији јесте 114.000,— динара без општинске трошарине за град Београд. Све државне и општинске таксе и дажбине важеће на дан потписа уговора, као и уговорна такса, падају на терет испоручиоца. Издатак пада на терет краткорочног зајма од Дин. 1,250.000,— који се има закључити код Општинске штедионице н заложног завода Општине града Београда на основу одлуке Градског већа ОБр. 24118/38. Испорука има бити сукцесивна и завЈршити се до конца месеца јуна 1939 године у размацима који ће се проггасати уговором. На основу одлуке Градског већа по овоме предлогу, услова ДБр. 1950/38, расписа ДБр. 21260/38 и понуде ДБр. 47010/38 општински пуномоћник ће закључити уговор са фирмом, којим ће утврдити све детаље поруџбине, гарантни рок од једне године дана и казну од 1/2 недељно за задоцњена испоруке. Фирма је дужна пре потписа уговора положити сталну кауцију у износу 5°/о од вредности поруџбине. 60 На предлог Претседника ОБр. 29090 Градско веће је Одлучило : Да се усвоји понуда фирме Рудолф Рајх, заведена под ДБр. 47197 од 2 XII 1938 године; Да фирма Рудолф Рајх, којој је одлуком Градског већа ОБр. 24061 од 14. X 1938 године уступљена израда три каросерије за градске аутобусе на шасијама Фијат, угради на овим каросеријама пнеуматички уређај за аутоматско затварање и отварање врата предњих и задњих. Овај уређај фирма има испоручити према својој понуди и по патентима Национал Пнеуматик Ко., Нзујорк. Руковање овим уређајем има бити са шофсрског седишта. Цена комплетног уређаја за један аутобус, укључиво монтажа, јесте 9.600,— динара, без општинске трошарине за град Београд,