Opštinske novine
170
Београдске општинске новине
матски кор, генералитет и ве^Ки борј истакунутих јаених и привредних раденика. Чим је стиг-ао Краљевски изасланик, пуковник * г. Полекси^, претседник Београдског оајма г. Милан Стојанови^ одржао је пред пуном салом говор у коме је изнео, да је II Међународни салон аутомобила у Београду беочуг у ланцу испуњења циљева који су себи поставили београдски привредници, када су оснивали Београдски Сајам. Данашња свечаност је само једна нова потврда да је БеОград право место за велико међународно тржиште и у исто време потврда наше вере у смисао којим напредна Југословенска престоница има да се развија — рекао је г. Стојанови^ и, у име београдских привредних организација које воде Београдски Сајам, поздравио и захвалио присутнима на посети.
Из павиљона Спаси^еве задужбине прешло. се у повиљон број 1, где је извршено свечано отварање изложбе путева и туризма. Претседник Југословенског друштва за путеве г. Светислав Милосављевић, изнео је у своме говору, да је после рата Америка прва схватила значај изградње модерних коловоза и да су европске земље ускоро следовале у томе правцу. У нашој земљи тек од 1935 године ради се активно. Мрежа је проширена а један добар део међународног пута Суботица—Београд—Цариброд довршен је, као и пут Београд—Панчево. Туризам је у нашој земљи млада али активна грана народног привређивања, која из годи.не у годину расте. Да би наше дивно Приморје, наша красна брда и горостасне планине имале још више посетилаца, да нзш годишњи приход од ту-
ГЈретседник Београдске општине г. Влада Илић и градски већници г.г. Живан Ранковић, д-р Љуба Стефановић и Недељко Савић на аутомобилској изложби
После г. Стојанови^а, г. Д-р Велизар Јанкови+1, П-претседник Ауто-клуба, одржао је дужи говор, у коме је изнео значај аутомобилизма и грађења модерних путева. „Југословенска престоница има данас једно ретко и велико славље. Она под стародревном београдском тврђавом, на раскрсници великих међународних путева, на овом узорном сајмишту излаже и слави: прогрес ме"ђународне аутомсбилске технике и еволуцију наде југословенске моторизације". На крају је Министар трговиме и индустрије г. Јеврем Томи"К отворио салон, изјављујући у своме говору да: —- Иницијативе Београдског сајма одговарају потребама нашег привредног живота — Краљевска Влада 'Ке и даље посве+ниеати своју пажњу. Она већ предузима мере за изградњу модерних путева, снижење царина на аутомобиле, појефтињавање погонских сретстава, укидање пореза на луксуз и осталих такса на аутомобиле. ризма буде много ве-Ки од- 800.000.000 динара, колики је данас, потребно је да се прилике нашег саобра^аја што пре поправе" . . . Г. Министар грађевина је затим прогласио изложбу отвореном изјављујуКи: „Користим ову прилику да захвалим Југословенском друштву за путеве на иницијативи и успешној помоКи коју на.м указује, својим радом на научном обрађивању свих питања која се појављују на пољу модернизације наше путне мреже и одабирању најцелисходнијих сретстава за изграђивање путева". . . После обављеног свечаног отварања почела је посета. Међу првим посетиоцима појаеио се претседник Владе г. Драгиша Цветковић, који је прегледао све павиљоне и изразио своје задовољство на успелим изложбама. Посетиоци су се дуго задржавали у павиљону бр. 3. у коме је била смештена колективна изложба немачке аутомобилске изложбе, и који