Opštinske novine
Стр. 390
ОПШТИНСКЕНОВИНЕ
Расходи се деле на редовне и ванредне. Редовни су расходи они који су изазвани градским потребама које се стално сваке године или периодично, појављују. Они се деле на личне и стварне. Лични расходи су они који потичу из прописа, статута и уредаба којима су регулисани службени односи градских службеника. Стварни су расходи они који заједно са личним омогућују редован и сталан рад градске општине као надлештва. Ванредни су расходи они који су изазвани повременим градским потребама. А. Редовни расходи а) Лични расходи Сви лични расходи показаће се сконцентрисани без обзира на стручну спрему којој исти припадају, но с тим, да се ипак јасно може видети целокупни збир појединих струка. У предлог буџета не сме се уносити никакво ново место. Према овоме дирекције-одељења неће у свошм предлозима коге до"тављају Призредно финансијској дирекцији — Отсеку за израду и извршење буџета — показивати детаље предлога личних расхода, нити спискове особља уз ово, већ само показати бруто износ фактичног стања са додатком новог предлога. Од овога чини изузетак Дирекција трамваја и осветлења. Персонални отсек, у сарадњи са Референтом за пенсије, Дирекцијом трамваја и осветлења и Одељком Земун, саставиће списак свих општинских пенсионера и на основу тога предложити потребан кредит за исплату пенсиских принадлежности у току 1940 '41 буџетске године. Исто ово важи и за предвиђање кредита за исплату помоћи у виду пенсија удовицама и сирочади умрлих пенсионера и активних службеника који су већ стекли право на пенсију по Статуту Дирекције трамваја и осветлења, као и сталне помоћи у виду пенсија ко1*е се исплаћују на основу одлука Градског већа. б) Материјални расходи Материјални редовни расходи су они који заједно са личним омогућавају редовни и стални рад Општине као надлештва. Они су покривени редовним приходима. У предлог буџета могу се унети кредити само за оне најнужније потребе без којих Општина не би била у стању да одговори својим битним задацима. Према томе, никакав расход не сме бити предложен само на основу тога, што је такав расход већ постојао у овогодишњем буџету. Текст сваке позицијеваља да је јасан, да не би наступило двојако тумачење при његовој примени. Све неодређене џзразе, као „итд.", „и томе слично", ,,и друго" потпуно изоставити.
Примећено је, да поједине дирекције-одељења кредите за разнородне потребе спајају у једну позицију тако, да се приликом извршења буџета појављују незгодз које онемогућавају правилност буџетирања а при завршетку рачунске године онемогућују преглед задовољених потреба по врстама. Да би се постигла потребна буџетска равнотежа, матери}ални расходи морају бити смањени. Нарочито ваља смањити кредите који се предвиђају за канцелариске и инвентарске потребе. Дирекције-одељења материјалне расходе груписаће према врсти и показати на једном месту и само у случају ако је који од расхода специфичан коме отсеку, стављаће се поднаслов-назив Отсека. Приликом уношења кредита у предлог буџета за радове и набавке, потребно је да дирекције-одељења претходно изврше све радње, да добију начелну сагласност и мишљење односног одббра већника тако, да се приликом претреса може дискутовати само о томе, хоће ли се или неће какав посао или набавка извршити, обзиром на остале потребе града. Никако, као што је то до сада био случај, да ли се дотични посао или набавка може извршити за овај, или онај износ. Б. Ванредни расходи Кредити за ванредне расходе уносе се у предлог буџета само за оне потребе и радове који се без одлагања морају у интересу Општине и грађанства извршити у току 1940/41 буџетске године. И за ове кредите важи речено код материјалних редовних расхода о претходним радњама и потребној сагласности и Лишљењу. В. Фондови У вези § 116 Закона о градским општинама уз предлог буџета прилажу се и предлози свих буџета заклада и фондова. Стога ће дирекције предузети све потребне мере, да се од страве надлежних органа за сваки фонд односно закладу на време састави предлог буџета тога фонда, како за расходе тако и за приходе. Ш. Приходи Приликом састављања предлога буџета ^ прихода дирекције односно одељења унеће у предлог оне суме чије остварење очекују у току 1940/41 буџетске године. Ово предвиђање мора бити што реалније и нипошто не сме да резултира само из показане укупне суме расхода дотичне дирекције-одељења. У колико се по једној позицији наплаћује поред редовног прихода и приход на име потраживања Поглаварства по том основу из ранијих година, у образложењу ће се навести, колико је укупан износ тих потраживања из ранијих година и у ком се проценту предвиђа наплата.