Ošišani jež

KAPACITETI I "KAPACITETI“

Ova maSina zamjenjuje trista radnika, Pa što je ne pustite n pogon? Zato što u preduzeću imamo svega osamdeset Ijudl

Gdje je pukovnik Laurens?

Za engleskog agenta pukovnika Laurensa prioa se trista čuda. Kažu da je umirao nekoliko puta, pa opet oživljavao. Cas je bio beduin, čas budistički sveštenik, čas arapski kralj. Za njega se govorilo: „Gdje je Laurens tamo je rat!“ Ne znamo da li je pukovnik Laurens oživio poslije svoje posljednje stvame smrti, ali sudeći po događajima na bliskom istoku, on je opet ustao iz mrtvih i nalazi se u Palestini. Jer tamo je raL Ovoga puta Laurens se ne zove Laurens, nego Blaj-paša, 1 avanzovao je od pukovnika za generala. Najzad. možda Laurens nema nikakve veze s Blaj-pašom. Možda je Laureris nepovratno mrtav, U tom slučaju dovoljno je što postoji general Blaj, jer za jedan rat, kao što vidimo dovoljan je i on. To je neosporno, kao što je neospomo da su Arapi u svom ratnom pohodu prešli granice Palestine pod voćstvom tog istog Blaja, koji nije ni Laurens, ni paša, ni Arabljanin, nego engleski general, stručnjak za Bliski Istok. Inače, biti stmčnjak za Bliski Istok nije lako, jer tamo teče nafta. Da stvar bude komplikovanija, pored engleske „Anglo-arabian oil ko.“ pnojavili su se i ame. rički „Standard oil“. Amerikaaic:

su istakli pćtrolu: „Bliski istok je Blizak Englezima, ali je nama NajbližL“ Usto treba imati na umu da je 15 maj datum određen za povlačenje engleskih tmpa iz Palestine. Da, oni bi se povukli, ali šta da rade s naftovodima? Kuku, ako ih dograbi „Standard oiI“.

Tako se sada mirne duše može reći; „Gdje je genral Blaj, tamo je rat!“ Jer Blaj je sjeo i izračunao da je mnogo jeftinije voditi jedan rat nego izgubiti petrolejske izvore i naftovode. Pogotovu ako rat vode Arapl protiv Jevreja i obratno. U svakom siučaju engleska carevina se može umiješati „radi čuvanja sopstvene imovine i obezbjeđenja života svojih podanika”. Možda će se tako i 15 maj neopaženo provući. Ustvari rat već bjesni. Bilo je i zarobljenika. Prvi izvještaji javljaju da su Jevreji zarobdli nekoliko njemačkiih oficina i jednog generaia, koji su privremeno bili u engleskom zarobljeništvu, a sada se pojavili kao arapski borci. Najzad, što se ne mogu Hitlerovi ofidri boritl kao Arapi, kada jedan engleski general može da bude paša? Osim toga ima i nekih vijesti da arapski ~Spitfajeri“ bombarduju arapsklm raketnim bombama jevrejska naselja. S druge strane, u Americi se hitno osnivaju odbori za pomoć Jevrejima. Kao što se vidi, vljestl su vrlo oskudne. Po svemu sudeći izgleda da Arapi ne ratuju protiv Jevreja ni Jevreji protiv Arapa. Zbog toga se s interesovanjem očekuje kraj borbi da se vidi da li je pobijedio „Anglo-arabian“ ili „Standard oil“. A. P.

MODELI NA KALEMEGDANU

Gdje si? Ne dolaziš već nekoliko dana, Ama, otkako ovuda krstare karikaturisti, stra’ me ’vata...

KRATKO MI GA SKROJI, NANE...

Gotova košulja

Malo prekrajanje

Ono sto se vidl

... 1 ono Sto se ne vidl

Direktorski benzin

RUKOVODILAC našeg preduzeća, drug Perić, lijepo je podijelio spoljne poslove u dvije grupe: brzovozni i sporovozni. Samo ime kaže kako treba obaviti ono što je brzovozno, a kako se ponašati kad je stvar sporovozne prirode. Ali otkako je nastala štednja, pa i štednja benzina, propade ta klasifikacija. Brzovozan posao, hltno mora da se svrši kaže službenik. Ne dam kola! dočekuje drug Perić. Potkuj opanke, pa zapucaj. Ko lakše ide brže stiže. Sta ti ja raogu štednja, najstroža štednja benzina.„ I tako Ijudl zapucaju. Malo tramvaj, malo pješice, potrči ovamo, stigni onamo... Za manji prtljag podmetnu se leđa, za veće uzmu kolica, a 1 taljige su tu. Ma da nije išlo baš najlakše, brzo se i na to naviklo. Ali jednog dana saopšti šef produkcije da ne može materijal da se preveze nema benzina za kamione. Tako, dakle! uzruja se rukovodilac. A ne rekoh li ja da se štedi gorivo? I dođavola, gdje je benzin?! Sofere ovamo! Naloge za vožnju hoću da vidim! Dođoše šoferi, njih p#torica, sravniše se nalozi, ali nikako da se utvrdi otkud manjak benzina. X tek neko dobaci: Da pozovemo i Luku. On, istina, vozi vaša luksuzna kola.„ Pazi ti dovitljivca! obrecnu se drug Perić. Sađ vam

je Liika krlv! Hajte 1 kako god znate stvarajte benzin. Inače odosmo svi pod led. Pritisle teške brige druga Perića; podbočlo je glavu objema rukama, pa ga tako i podne zateče. Na vratima se pojavi Luka. Druže direktore, hoćete U na ručak? Sta, zar još ima benzina? upita direktor s nevjericom. Pa ima još nešto malo od onog što ste odredili za putnlčka kola odgovoii šofer. A gdje, pobogu, utrošl toB-' ko gorivo? Pa računajte i sami._ Svakog dana vozim vašu ženu na pijacu, dvaput dnevno vas od kuće do kancelarije i natrag. Ovog mjeseca vozio sam i vašu taštu kad je išla za Kragujevac I Banat po namimice, pa onda vožnje do pozorišta, kina, na Avalu... Pa onda... Dosta! huknu direktor. Možeš da ideš kući, ne trebaju mi đanars kola. Hoču malo đa se prošetam._ b. y.

BEZ ZIMSKOG SNA

Tražile su opet laste gnijezđa ispod starog krova, e al‘ se često zaprepaste, jer naselja nađu nova.

DOBRA LOVINA

Gdje „Brodospas" spusti kufee pecaroške tajne zna na udici, mjesto štuke, brod se neki koprca.

Konfekcija za cirkus

Treba da šijemo kostime za klovnove. Zašto mi da šijemo? Fabrika „Progres" pravi fina radnička odijela sa raznobojnim rukavima i nogavicama.

4

Izdaje Savez udruženja novinara FNEJ Uređuje Redakcioni odbor Glavni urednik Bogđan Pešić. Uredništvo: Terazije 31/IH Cekovni raćun 1-906019 i — Tel. 22-423 i 27-529. Administracija: Terazije 31, međusiprat tel 28-451. Stamparija „Omladina", Voj. Mišića 19.. Telefon 50-924—26, lokal 58, Beograd.

8 MAJ 1243