Otadžbina

552

ЧЕТРДЕСЕТ ЧУДА ПРЕД СМАК СВЕТА

новатим догађајем <( кад се укине жртва ваздашља и постави гнусоба пустошна« или идолска слика иоследњег личног Антихриста, што ће по рачунању пророка Данила имати да буде [XII. 11) на З 1 /^ године пред смак «кад се сврши расап силе светога народа" (XII. 7). «И град свети газиће (се) четрдееет и два месеца.... и прорицаће хиљаду и двјеста и шесдесет дана, обучени у вреће". (Откривења XI. 2, 3. XII. 6, 14. XIII. 5). А одмах после ових беда долази довођење Христово на небр. Јер као што евангелист Матеја (XXIV. 15 — 31) говори : «Кад угледате мрзост опушћења, о којој говори пророк Данило, гдј® стоји на мјесту светоме (који чита да разумије): Тада, који буду у Јудеји, нека бјеже у горе.... Јер ће бити невол^а велика, какова није била од постања свијета до сад, нити ће бити. И да се они дани не скрате, нико не би остао ; али избранијех ради скратиће се дани они. И одмах ће по невољи дана тијех сунце помрчати и мјесец своју свјетлост изгубити. и звијезде с неба спасти, и силе небеске покренути се. И тада ће се показати знак сина човечијега на небу; и тада ће проплакати сва племена на земљи; и угледаће сина човечија гдје иде на облацима небескима са силом и славом великом. И послаће анђеле своје с великијем гласом трубнијем; и сабраће избране његове од четири вјетра, од краја до краја небеса". — То је опис закључног чина другог доласка Христовог на земљу, ког ће он дана ногама својим стати на гори Маслиновој, од чега ће се маслинска гора распасти по сриједи, на исток и на запад, (Захарија XIV. 11) и то све после 3 '/ 2 године великих невоља и помрачења. И тада ће бити завршена жетва избраника за небо, и одбирање из велике множине, која ће бегати од невоље (Открив VII. 9, 14. XIV. 15). а противно жетви првог плода за небо од 144.000 побожних Хришћаиа у првом чину његовог другог довођења, у обблаке пре оних 3 1 / г године, о чему се говори и у ирвој носланици Солуњанима (IV. 16, 17) следећим речима: «Јер