Otadžbina

630

КОСОПСКА. БИТКА

у Рудничком округу, да је читао на некој плочи запис, како је Орловић отишао на Косово. 1 Крајмир и Дамњан Оливеровићи такође су историјске а не традиционалне личности, јер их не спомиње само Михаило из Островпце, него су њихова имена забележена и у породичном Поменику Оливеровића,' 2 а то је писан историјски докуменат. Још ми критичар прави нримедбу и о Југу Богдану овако: «ту је писац мислим, прилично погрешио , што је идентиФиковао Југа о Вратком. историјским тастом Лазаревим. Сам Факат, да се и једно и друго име даје тасту Лазареву, не донушта, да се оба имена придену једном истом лицу" (стр. 72). Право да кажем, не знам шта је хтео г. Јовановић овим да изрази, ако признаје, да је Југ Вогдан по народном предању , иста личност са кнезом Вратком, по историји. На послетку не слаже се критичар, што сам казао да Евренос-бег биће онај рилан Влах-Алија , што се у народној песми о Страхинићу бану пева. Ја сам у томе изнео само мисао, а нисам то и тврдио. И као год што се мисли, да јунаци, војводе и владаоци опевани у нашим народним песмама као што су : Југ Богдан. Страхинић Бан, Михаило Свилојевић , Ђерзелез-Алија, Грчићу МанОјло и други , представљају ове историјске личности: кнеза Вратка. Ђорђа Срацимировића Балшића, Михаила Силађија, Али-пашу сина Евренос-бегова и цара Мануила; тако и ја мислим, да је Влах-Алија у народној песми могао бити Евренос-бег, а из ових разлога: што је потурчени Грк и што је био командант турске предводнице, па су његови брзокоњици и Хртници, могли чинити паљевине и робљење, како се у тој песми (С Страхинић бан» пева. У осталом, ово је и била само узгредна и са оградом изречена мисао, о којој не вреди толико говоритн. Био 1 Види Глаевик Х1Л, 146.: 2 Гласник 1Л Г П, 127.