Pastir

320

гових руку 10Ш и више душа изгледадо кору хлеба. Ето зашто законодавства прописугу строге казне за оваква злочинства и преступљења, па зато Ге у земљама и нарочити ред државних и општинских слугу , што се зове полициГа, копн Ге у дужности, да бди над имањем и животом грађана и да их предохрањава од злих људи, кош би заборавили поштовати личност свошх суграђана. Но нема тога, кош ће предупредити зло, кад оно узме мах, па ма бог-зна како марљив био и ма напрегао сву моћ и снагу свогу. Зло ваља из основа лечити : ваља отклонити узроке, кош га доносе, па га неће бити. А узроци сваком злу код људи залегу се већином спољним утисцима нашре у души онога, кош се решава после на хрђава дела. Свештеници треба да воде бригу о томе , да сваки у њихову стаду буде душе чисте, па да и не помисли а камоли учини зла своме суграђанину. Служећи Богу мира и љубави они ваља да се труде, да остваре света начела наше вере и закона: да оживе у свошм суграђанима братску љубав и узагамно поштовање, а отклоне све узроке, кошма се руше услови друштвеног опстанка и напретка. Кад би свештеници као прави учитељи народњи свошм мудрим и разложним поукама обавешћивали свет о злу по цело друштво народње а тиме и по сваког напосе, ако будемо немилостиво и бешчовечно гедан на другог нападали, надагући се, да ћемо прикрити пред светом и судом зло дело своге, а заборављаГући на праведни и строги суд божиш : онда би Гамачно мање било у нас злих људи, кош мећу свога брата и суграђанина на наггрозниГе муке , да би му извукли имање, ко!е Ге тешким трудом и зноГем стекао; онда би се људи у нас мање свађали и гложили, мање тукли и Гедан другог повређивали и осакаћивали. Љубав братска, слога и узаГамно поштовање међу свима суграђанима понагвећи Ге услов за напредак земље и народа. Свештеник, кош се стара, да развте и однегуге ове гра-