Pastir

525

по сопствено! наклоности свог срца долази у богословиГу, а у другом случа1у, кад не сме да га не прими, почем 1е донео школско сведочанство у коме, ма и по повтореном испиту из странских Гезика, стоге опет бележке задовољаваГуће? Наравно нека га прими, али нека се одма побрине да дозна каквог ге ученика примила. А ово може достићи понагбоље, ако из сво/е средине избере 1едног наставника и наименуге га за „иншпектора“ па овом нека буде искључиво та дужност, да испита и разпозна новаише иитомце. А оваг нек не буде охол и нек се не одвага од нитомаца своим високоумљем и надутошћу, већ нека се епусти у њихову сФеру, нека их позове себи на иоверљнв разговор, у друштво, нека их походи у подне у по ноћи, те да види са чим се и како се занимагу; читагу ли што од књига и какве су књиге по именце; пишу ли што и шта од нрилике и. т. д. и. т. д. Па овако радећи он може за кратко време поднети извештаГ школског унрави о томе колнко се иравих ђака записало у њихов завод, а колико ли Ге полутана. А кад Ге ово достигнуто, онда нше тешко изнаћи начина,како да се ови последњи држе и руководе, те да не буду с гедне стране на шкоди добрим друговима свогим , а с друге да се и сами, у колико ге могућно дотерагу у ред и да им се омили заведење у коГе су и против личне воље дошли. А Гедна од на1бољих мера, шна би стала на пут овим полутапима , да не наваљуГу у богословшу, или би их приморала да буду ваљани богослови, била би, по нашем мишљењу та, кад би се у нашоГ богословиш давала друкча оцена научног успеха богословима. Сад они сви у опште добивагу сведочанство Гедног и истог Формалитета. Разлика 1 е сва у том, што Гедан износи у том сведочанству мало боље, а други мало слабте белешке, ирема томе како ге кога срећа послужила, када га ге ироФесор прозвао да говори лекцшу, приправна, или не приправна; а у животу