Pastir
763
0 нспету. У 42. брогу „Пастира“ читасмо начин и Форму испита какав би се имао усвошти у отачаствено! цркви и у будуће свуда Геднообразно вршити. Изодавна се осећала потреба да се свештеном делу испиту младенаца — прида већа значатост, и што се тиче саме Форме истог, а и благочинта присуствугућих; 1ер ге испит обручење — заветовање — изодавна признато црквом за претходно спремање к таши брака. Због тога се код нагвише црквене власти и покренуло питање: како се и кошм начином испит над младенцима врши. Што се дакле тиче саставних правила у испиту, кога су у поменутом листу изнешена на 1авност, не делимо мишлење са г. писцем ниуколико. и ми од наше стране не би му ништа примили; осим Гедне поучне беседе, и питања за препоне браку, а ево зашто: Ми немамо нужде правити нову Форму испита, нити ге крпити с ненадлежним правилама, почем имамо савршену Форму и начин испита иримљен и признат црквом кроз толике векове, а таГ Ге „шкр^чгнУе" у целом пространству, (Требн. лист 39.) Обручење — заветовање младенаца да желе узети се и уза1мном љубављу свезати се и тако приступити к таши брака — упражњавано Ге од самог уређења црквених установа, као што се и данас у руског и грчкоГ цркви врши онако, као што ге тамо прописана, па 1ош кад кад и на дуже време пре веичања. А што се у нашоГ српскоГ и бугарског цркви. то обручење нте вршило онако, као што црква прописуГе, томе нте узрок таг, да Ге тобож та форма нека застарелост, па као за садање време нте , нег се мора преиначавати; Гер за оно, што Ге основна истина ко1а Ге толиким вековима призната, не може никад настати време застарслости или овештања. По томе треба тражити друге узроке, зашто се код нас кроз толико дуго време