Pastir

82

Љгвре св. Саве (освл 1 цен.) Теодосигу, он Ге нашао таГ еписак у иаодикискоГ обитељи 5 ), кош Ге био послан 1ошт у давнашња времена из лавре (св. Саве освешт.) игумаиом исте лавре Никодимом, лаодикиском митрополиту. Кад Ге Никон добио оваГ списак, он га 1е оставио у обитељи Симеона Дивногорца, с том намером, да се са овог списка, као наГстариГег и нахверниГег списуГу други списи кош су нужни били за друге манастире. Разлика коГу 1е Никон нашао између овог Герусалимског устава и других устава, састош се у следугућем: а), по уставу Герусалимском полаже се све ноћно бдење. Неки монах скитопољски, по имену Кнрил, кош Ге написао живот св. Саве говори: да 1е се у суботу свршавало служење у Гедном храму а у недељу у другом, и да Ге св. Сава установио, да се у гедном и другом храму, у велике и свечане празнике свршава бдење, и то од вечера до Гутра непрекидно; б), установљено Ге, да се иева велико славословше „Слава вђ вишнбихђ БогуД и с хвалитним стихирама. ТТТто се тиче константинопољског —студитеког устава, Никон, такође говори, да Ге се он много трудио док 1е нашао прави и исправљени списак студитског устава. Премда Ге он имао много спискова од овог устава, али су ти спискови били разногласни међу собом, тако. да Ге нужно било сравнити их међу собом, и наћи разлику коГа Ге постоГала између ова два устава. Разлика између ова два устава, студитског и Герусалимског, као што говори Никон, састоГалсе у томе а), што по Герусадимеком уставу не иолаже се ни за какав дан свеноћно бдење, но за сву годину — вечерња бдениГа, полуноћница, — Гутрење треба да се свршава у своГе време; б), ниГе установљено ни закакав дан да се иоги ведико славоеловиГе, већ на велике празнике, назначено Ге да се читаГу стиховне стихиГе, в.) од воздвижења до конца четрдесетнице, читаГу се на Гутрењи три чтепта , а од не-

2) Ова Ге се обитетеф називала „Обитељ Спаеитсља.