Pastir
118
подручног вам зазедења веоиа опанса иирне од дувана? Тешко ми 1 е и помислити, да се такве особе, у когих Ге мисао гвагда чпста и наравствена, а суђење о предметима верно и зрело, мораГу тако одзивати о људима, коги се спремагу за више црквенско служење, а овамо допуштили себе дас њшса завлада зло, створено поквареном вољом човека а ван природе! Ако и шпе против тога преступљења предписана извесна каштига, то се нше предпнсала Гединство за то, што се гледало на таг завод као на зрелите младиће, према кошма се може имати поверења. А шне ли за чудо да људи измнслише себи новог рода глад, о ком природа пре ните нн знала, н новога рода храну , о когог она шпе ни сањала? Посретством навике они учинише себе робовима нашеириродшне страсти и умножише броГ своГих невоља учинивши неоиходним оно, што Ге сасвим било сувишно ■ Но таг шкодљиви проналазак коги 1е против обичног поредка природе п памети , да ли може бити корисан само зато, што га 1 е већина примила и завела у суштаствену (тако рећи) свогу потребу? Људи , кош су позвани да у овом свету раде што с памећу, смеду ли примати тако слепо обича1е , коГе прпмаГу другп тек само зато, што нпсу дали себи ни наГмање труда да поразмисле о оном што примаГу ? Стари закон препоручиваше служитењима олтара: „ вина и с и . керп не пите , вгда в.тодите в% скингт свид$нгп или преступаго гцимг вамг ко олтарго. (Лев 10 2), негледећи на то што се у другим случашма вино употребљавало као одобрено и благословено н шта више, прпносило се у извесно време и к олтару. А нико ваљД а неће спорити , да хришћанекп олтар не иште 1ош већег благоговења него ли старозаветни. ? Па да ли 1 е по овоме дозвољено служитељу олтара хришћанског да прнноси ка олтару не мирис од внна прпродно употребљеног, већ смрад Гадовите бпљке узете у употребљење иротив природе и то по Гедно! само пустот страсти људскоГ. ? И зар не би боље било за свакога нарочито за те људе, чувати се израниге од таквога навика , да им непређе у нормално стање, те да их тако наведе на грех, скошм никако не би се могло помирнти њихово будуће служење ? 0 природном и законитом употреблењу апос. Павле рекао Ге _ нв имамЂ гасти мнса во в$ки да не соблазшо брата моего. (1 кор. 8. 13) Па може ли бити , да онаГ, кош служи олтару или’ се спрема на то служење, рекне на против: „Га ћу да терам овако да пушим и угађам свогог непрпродпоГ плотскоГ жељи; па што ми Ге стало што ће се други саблажњавата ! ?