Pastir

131

запитам: — та част и слава о кош говориш, да ли Ге вечна или времена. 44 —„Времена, одговори му мусломан: међутим кош буде овде проводио живот добродгетељно и хранио заиоведи Мухамеда, таг ће се одавде преселити у рап“ „А у чему се састои ваш добродгетељни живот,“ заиита Ђорђе. — „ Г1рво — у добро! вери — друго — у чистоћи телесно1,“ одговори турчин. „Саглашавам се, да вера треба да буде добра, но у чему се састои чистоћа телесна“ упита Ђорђе. — „У омивању тела, и честом клањању“ одговори таћ „А ако човек“ уиита Ђорђе, „проводио буде живот у блуду сладострашћу, и прождрљивости, хедном речи, ако буде удовлетворавао свима телесним нохотима , то дали ће га Бог примити у рах?“ Противник без воље мораде сад истину признати, па рече: да такови неће насљедити рага , ако се неиокахе; напротив отићи ће у ад, ако умре непокагавши се.“ „Ти лепо судиш“ рекао ге Ђорђе, потоме зар ниге истина, да ће сви ваши султани, управитељи. и уопште сви знатнш, бити на муке осуђени што у миру без покагања; Гер они до саме смрти проводе такав нечист живот ?“ — „Само штоБог, одговори онаг, опрашта им грехове ради њихових добрих дела. ПогледаГ, колико султани наши и богаташи подигоше џамиГа, мостова, чесама, — све то у корист народа.!“ „Жртва нечестивих — мерзост пред Богом,“ одговори Ђорђе, тако пише Богом задахнути пророк Давид. Одовуд ге Гаспо, зашто су од искони толики цареви, насилници земаљски, а особито вашег рода — племена, — кои су учинили тако много добрих дела, изгинули за невериге своге тако, да су им и сама имена заборављена. Међу вашим Гедноверцима, нема ни светаца ни праведних , и ма ко да Ге од њих био, били султани, или управитељи, судхпе, учитељи или