Pastir

129

истини те тако можемо из њега нзучити као што треба прво апостолско време. Обично Ге. да почетак грађанских друштава код свигу народа изчезава умраку неизвестности , а и ако се зна што о њима, то врло тамно и не цуноверно. Ова околност баца по велику сењку на исторше грађаноке; но у историш црквеноГ то не иде тако: у њог 1е начело наЈважинге; а овоме начелу ко1е ге положио њен божанствени основач, мора она остати верна у постепеном свом развитку. Па зато ће овде бити веома важно и неонходно да изучимо време апостолско. А у додатак да речемо и то: оно Ге веома приГатно и радосно за нас; 1ер изучавагући то ми се можемо уверити, да 1е православноисточна црква, когог ми сад прииадлежимо , сачувала у целини све оно, што гог Ге оетавио на аманет Исус Христос, и да Ге по овоме она одиста утврђена на основаниш апостолб и нророкп имаГући самога И. Христа краГеуголним каменем. (Еф. 20). ПостараГмо се да будемо доетоши чланови ове свете цркве у когог свагда можемо наћи обилати извор за спасење наше, за номоћ н успокоГење. (Наставиће се.)

Страдање св. шученнка ђорђа србнна *) Мученик Христов, Ђорђе, родио се у Србш, у окружи1у Кратовском, од благочастивих родитеља ДимитриГа и Саре. У шесто! свогог години , даду га родитељи учити се, где наскоро покаже врло леи успех; а затим изучи савршено художество златара. У то време умре му отац, оставивши га врло сиротним. Одарен од нрироде особитом лепотом, младић оваГ побоисе да га не узму у двор тада владагућег цара Багазита, па

) Живот мученика написао 1е на Слав. Хозику свештеник града Софјпс Нетар, кош 1е био наставник мученика и очевидац његових страдаља.