Pastir

283

разум убеђуГу хришћанина, да 1е боље мног< боље трпити сиромаптетво, чувагући своГу хришћанску ча т, него ли живити у задовољству са грабљењем туђег и ања. Будимо разборити кад претресамо р споређења божиГег промисла. Господ подашно и премудро даге своге дарове тако, да ко нема Гедног добра, таГ Ге зато награђен другим благом и нема у свету човека о коме би се могло рећи: он Ге лишен свигу дарова божш. У твог суседа догађа се на прилику да нужне хране и неопходнс одеће нема; но може бити, Господ га ге зато наградио добром женом, коГа ге драгоценига од драгог камена и истиног богатства, или има имања има неверну и злу жену, кога гони мнр из његовог срца и весеље са његовог лица. Премудри Соломон нше у залуд рекао: да Ге л^чше оучрежденУе ш зелУм с’ Л1овок'|'|о и Бллгодлт1к, нежели предстлвл»нУе телцевг со врлждок (Иртч. 15, 17.) Ти кубуриш са свакидашњом храном; али се зато наслађаваш добрим здрављем; а погледаг оног богаташа како страда од разних и тешких болестк. ? Зар ћеш позавидити? Веруг сво своге злато он би с радошћу дао за твоге здравље. Ти се и у сиромашству можеш тешити тиме, што ћеш и последњи залогаг поделити са свогом децом, кога свошм прекрасним свогствама испуњавагу твоге срце наГвећим радостима и добрим надама на будућност; а гле, њему 1е и при богаству несносна самоћа, Гер 1е скоро изгубио свогу жену и Гединца сина, мучи га мисао, што ће после његове смрти припасти другима његово богаство. Други Ге опет тако несрећан, да мора гледати како му деца живе раскошно и распусно, расипагући имањз, коГе Ге он с тешком муком сабро. Таким ничином свакомс даГе се да носи свог крст од Бога. Иже нешстлвита влса пск^си* тиса плче, еже мбжеге, но сотворитх со искг>шенУем* и извипе дко возмофи нлмг понссти(1. Кор. 10. 13.) А сирома шство Гош неспада у брог наГвећих несрећа у овом жсвоту«