Pastir

479

ужитак тражимо, преко свега тога што Ге позив свештенства шпспетши у држави, Гер оно обдржава свезу између Бога и људи, и осим тога оно ге позвато, да се не уморно стара о наравственом васпитању вавереног му словесног створа божша,- а и зар се може са оправдањем рећи, да онаг из чшх руку закон примамо, свог ужитак у обделавању земље тражи. ? А и по самог благоденственог у ређености осталих служитеља народних зар ише време да се и свештенство Гедном опрости просГачког свог начина наплате, те да немора и даље као нашижа класа човечанства од куће до куће трчати снисходећи и похљебствуГући сваком недостатку и слабости људскоц само да што више изпроси да себе и свогу породицу зарани. Зашто 1е пак отачаствено свештенство до сад све хеднако тражило, а и сад неирестано очекуге да му се све почастне награде сведу у сталну плату, и што би се оно том системом награде задовољило, узрок ге то: што народ свештенству уредно његову заслугу недаге, и што 1е оно непрестано и скоро за сваку заедугу принуђено свађати се, и путом власти тражити. Што су се пак у старша времена свештеници са свошм стањем задовољни показивали, поред осталог узрок ге и то: што 1е народ онда оданиш прелш вери а на млогима местима и богатиш бивши боље р .сноложен према свештенству био, а поглавито ие’тога што 1е ондашње свештенство до звања свог с малим трудом, а више и сдучашо долазило, па Ге се по томе и са свошм стањам задовољавало. Сад пак када се мора пробавити 12 година учећи и трошећи, док се до чнна свештеног дође, и почем садање евештенство, шпе као старо иавикнуто: орати сегати и остале тежачке иослове радити а нарочито кад народ свештенику знатно поче крњити и од прописане заслуге, а на више места има где ева заслуга и иронадне, и кад ее оно мора непрестано са евошм парохшанима гдожити док до заслуге