Pastir

516

гао цркву М семиградеки вотвода Константин Мултилански, и то од камена са овим натписом на каменоГ плочи: Оеодорг КерУлтокичк кназшх килг, Зл отп^фенке гр^уокг монлстирг зровилг, Дрекднл церккокх ш к^ћк^ слстлкллл , Д терлзн^кишлго рокг( 1661. клменнлд стллл, Презк Констлнтинл коекод^ мАхтансклго , Зг неделк нл има госпожек его, Кллдукок) нл тои члсх 1олнникУи С0СТЛКЛЛ2 Зо Метичокл о томг са полно стлрллг И тои клменк зрокити дллг Рокг> 1661, Мла 13 Владика Базиловић (Ауктор) желећи да обгасни пребивање Ханићта Зешана у Метичеву, примећава да 1е (владика) Зешан живећи у мукачевском монастиру но свог прилици Гош до иншталациге ПартениГева, почео да гради камениту цркву. А кад Ге ПартениГев заузео мукачевску столицу, онда Ге ЗеГкан отишао на своГе имање у Метичеву, па ге се и даље бринуо о цркви догод не Ге саграђена. Али ми држимо напротив , баш и ако Ге Петар Партенигев био намештен уставним обредом, под императорском заштитом, да располаже имањем столице Гепископске, опет због политичких бура коге потресаху тада северну угарску не ге дуго остао у Мукачеву. А међутим како Ге Танићте Зепсан био православни владика, а стогећи под окриљем СоФИГе Баторихеве, удовице Ђорђа Ракоциха, коха владаше у севернох УгарскоГ, то он могаше живети, по свошх вољи или на имању своме у Метичеву или у Мукачеву. Доста 1е тешко обхаснити како хе се збило, да хе ГТартенихев био завладичен од трошце православних владика тад, кад 1е до рукоположења хавно примио униху. Ова! Факат папа Александар VII, кош 1е потврдио Петра у чину Гепископском, толико Ге као важан држао, што Ге нашао за добро да раз-

1) Монастир—не мирску цркву.