Pastir
530
Хаћима и Ане препородила и пречистила и онако чисту и невину њихову утробу, те у дубокоГ старости њиховог ироизађе од њих цвет изабрани — Богоотроковица ДГева Мари1а - - достоГна мати Еогочелок^кд.. Ево укратко како се спремадо и како се остварило то узвишено, то плодотворно рођење! И ево како Ге могла да се роди и Гави у свету на данашњи дан та пречиста и пренепорочна матв свега света. Но како ли ми, бл. хр. стошмо са избором срестава за достижење наших срдачних жеља, наших високих стремлења и нада? Полажемо л’ и ми у основ свега тога оно, што видесмо у основу ове светле, божанствене породице ? Да ли Ге и за нас вршење закона божиГа и чисто служење правом и истинском Богу први и последњи услов за достижење нашега временога и вечнога блага ? Ах! ако Ге и горко, но признати морамо да их има доста, кош се слабо угледагу на та 1 диван пример ове свете породице, — да их има, кош и ако носе име хришћанина но ипак у многоме не уступаГу некадашњим садукешма, кош окружаваху рођење пресвете Богородице и кош дрским одрицањем свошм не поштоваху ни врлине људске па и само небо — ову последњу мету човечанског успокоГења. „Говорите самном о чему хоћете, само не о вери“ чу1е се овде онде и у нашем друштву; „Га могу живети и без те вере шапућу овде онде поГедини лакоумни, Но ни!е ли ово право упорство у гавно! истини? Ниге ли ово крапве неразумевање себе и свога вишег определења? „Говорите самном о чему хоћете, само не о вери?“ Но о чему би они хтели да ми говоримо шњима? 0 слатким Гестивима, о балу, о накитима, политици, прекрасном времену, о новостима?. Но зар гедини само ови предмети могу бити устању да задовоље безконачни полет нашег умног и безсмртног духа? И зар не би ми у таквом случагу били налик на оне нразнољубиве Фарисеге, кош