Pastir

278

нава с Марком отиду понашре у Кипар сво1у отаџбину , а отуд по сво 1 ирилиди у Рим. Тако се бар каже у сачинењу за коГе се држи да 1е Климента римеког (Кесо^пШопев 1, 7). 2. Павле Ге изабрао за сапутника свог Силу, о комс смо већ спомињали, и отишао с њим у Сири1у и КиликиГу, свуда утврђуГући у вери младе цркве. У Љкаониш он Ге опет посетио варош Дервиуу, Листру и ИкониГу. У Листри, гдс Ге он испрва претрпио толика страдања , узео Ге он сада Гедног младића по имену Тимотшу, кога су му тамо особито препоручили и кош Ге од тог доба постао његов нагмилиш ученик и наГверниГи сапутник. ТимотиГе — родом Ге из ДервиГе или Тистре (Дћ апост. 16, 1. ср. 20, 4), — син благочастиве Худеше, обраћене у хришћанство, и ода незнабожника, био 1е већ хришћанин кад Ге се придружио Павлу, „због 1уде1а“ као што се вели у Д1е1аниГама апостолским, Павле га Ге обрезао. Ова околност по мишлењу неких служи значашим окривлењем Павла. Мало пре овога, на апостолском сабору било Ге решено, неналагати на незнабожнике, прелазеће у хришћанство, испуњавање обвезаности закона моГсигева, а мало после тога, кад су у Терусалиму ГудеГствуГући хришћани захтевали, да Павле обреже свога сапутника, хришћанина из незнабожника, Тита, то 1е Павле свом снагом одупирао се овог ГудешкоГ жељи (Гал. 2, 11 ) и Галаћанима пише (5 , 2 и д.) „ако се ви обрезуГете неће те имати никакве користи од Христа. Хош потврђугем сваком обрезуГућем се човеку, да зе дужан испуњавати сав закон. Ви кош се правдате законом, остали сте без Христа, отпали сте од благодети, а ми духом очекујемо и надамо се праведности за веру. Хер у Исусу Христу (у вери христовоГ) нема снаге ни обрезање, ни необрезање, но вера коГа љубављу д1е1ствуГе.“ ХХо овде у Тистри, где нико не требуГе, 1Хавле обрезуГе Тимотшу „због Худе1а.“ Из овог случаГа изводили су неки да апостол ни1е имао доста одважног и тврдог карактера; но ово 1е очевидно неистинито. Напротив,