Pastir

467

Ево дакле, у каком се Ге положа1у налазила српска црковна ^ерархта до измака XII. века. (Наставиће се.)

Има лн клнша уплнв и на душу човека? (Свршетак.) Нарочити уллив има клима на уовражење. Уображење 1 е моћ коГа живо повторава или воспроизводи у души оне ликове, што се 1авља1у у стварности; као Фантазига — оно Ге сила кога ствара и зида нове светове прекрасних измишљаГа. Па зато што су Гасниге и с^аГниГе слике стварности, то су и воспроизведења њихова живља; што Ге више тих слика, то Ге обилатиГе и уображење у измишљагима, то Ге већа и Фантазиха за измишљавање и стварање. На Гугу сусрета иовека природа раскошна, кога очарава чувства свогим дивним и разноврсним Фориама, те зато и даГе човеку обилату пићу за уображење. А ка овом много доприноси и она дражест самих живаца, ко1е узбуђуГе сама природа на Гугу, те тако спрема шш већи материал уображењу. Пуна и богата душа прекрасним еликама природе, она их лако воспроизводи кад гог се укаже ма и наГмање спољашње узбуђење. И у овом лежи узрок, што су све тако зване пластичне вештине (н. пр. куљтура, живопис, вагање или дрворез) ноклоника напских, тако су слаби и чудновати, — шта више смешнн, да о њима — ама баш ништа не треба говорити, нпти нх опровргавати. Да Ге сав српски народ, а тако исто и сви гужнп Словени прнмили Христову зеру од православног источног духовенства, и бнл > у добрим одношаГима с источном црквом, взлишнп су сваки докази; тер 1е ово нитање доста подробно ртзрађено и решено г. Лавровским и другим научарпма. У осталом, неће згорега бпти, да напоменемо нека од ових доказа. Римско католички исторпци, сгрого се држе 1едног места из летописа Константпна БагрГанородног, а на име: „намолбу Срба, пмператор Ираклте, пратио им ге свештеннке из Рима, ко1и су их крстили, (Наставиће се.)