Policija

су на возу ипак не буде поремећера, што није случај сада код њиховог распарчавања по целом возу.

Ако би се још наредило, да тим колима увек путује по један жандармеријски официр или полицијски чиновник, који би били старешине таквих одељења, ми би од једном на нашим жељезницама добили уређену жељезничку полицију. Добили би је без икаквих новчаних жртава и без запосљавања и једне нове снаге сем оних, који су већ запослени.

Да би се под таквим околностима смањиле све кажњиве радње по возовима, кад што су крађе, преваре и т. д. ако не чак и искорениле, то је без сваке сумње.

Надам се, да ће се надлежни позабавити овим питањем и да ће се ова корисна и потребна новина завести што ско-

рије у дело. Мирчета Љ. Вишњић

Наредник 1. чете 3. бат. |. жанд. бригаде.

ЗАМКА ЗА КРАДЉИВЦЕ АУТОМОБИЛА

Највагонетнији проблем за сопственике аутомобила по великим варошима, где је аутомобилски саобраћај врло велики, јесте: како да се сачувају од лопова, и како опет од оних лица, која забаве ради ускачу у по неки празан туђ аутомобил и "возају се до миле воље.

Два чиновника њујоршке полиције успели су да тај проблем повољно реше. То су познати експерт за идентификацију помоћу отисака прстију г. Јозер Башгој и писар Јатез окећап наставник практичне полицијске школе. Радећи заједно на остварењу те идеје, они су изумели једну механичку справу, справу сигурности — („зајензсоре“) која потпуно онемогућава крађе аутомобила. Ова справа сигурности код аутомобила има двојако дејство. Она одузима моторну снагу и даје сигнал за узбуну, како је кад потребно.

Механизам је причвршћен обично на левом крилу — блатобрану. Он је у вези са моторном снагом а по потреби ган суспендује. Суспендује га, када се сопственик удаљи од аутомобила, и у томе времену, ако неко страно лице покуша ма