Policija
= 104
Није довољно само да чујемо критику, да под тежином њеном узмакнемо и затворимо очи као они, који познавајући своје грехе оћекују да ће иза првих удараца следовати други, још гори. Ту треба да се злу одлучно погледа у очи. Доста је било код нас замерања, изражавања незадовољства и негативног критиковања. Треба да већ једанпут приступимо конкретним мерама. У том циљу треба испитати грешке па према томе удесити и оно што је потребно, да се администрација поведе новим путем, путем који одговара нашем добру.
Посматрајући ствари једино са становишта управне струке и праксе, која ми је дала прилику да упознам нашу садашњу администрацију, ослонићу се и на савремено стање управне науке и на практична искуства и на студију управе у другим земљама. Не улазећи у детаље бавићу се само данашњим стањем управе и њеним главним недостатцима, па ћу "изнети и конкретне предлоге за њену поправку, и то у погледу:
1. организације;
2. чиновништва, и
3. законодавства.
|
Организација наше Управе
Управна организација ослања се на Устав, на закон о општој управи и на уредбу о подели земље на области; у погледу самоуправе имамо закон о обласној и среској самоуправи, а управно судство нормирано је законом о Државном Савету и управним судовима са односном уредбом.
У погледу уставних одредаба, које се односе на организацију управе, нема сумње да су узакоњена начела у главном здрава, и могла би дити основу за успешну и добру аминистрацију земље, ако би се ове одредбе спровеле систематски, доследно и у духу који тражи данашњи ток живота и дух времена. Закон о општој управи има значај оквирног закона и није ушао у потанкости; он не прописује ни делокруг административних власти, а у опште не регулише ни питање унутрашњег устројства појединих административних власти. Ако се управа реформира у таквом обиму да се ствара управна организација која стоји на сасвим новим темељима