Policija

— 905 —

Сматрамо да је први закључак у духу закона, а други да је противан закону и објашњењу његовом у тач. 13 Правила. Према Закону и Правилу, напротив, дужник и продавац има право на избор имања. У томе праву он је ограничен само код обезбеђених (хипотекованих) тражбина. Земљорадник који би имао или ишао на то да повреди заштићени минимум тиме што би га цео продао или делом продајом окрњио, равна се у погледу отуђења дужнику земљораднику коме се врши попис имања за наплату дуга. У конкретном случају, тужена удова имала је права на избор имања за свој остатак, а купац је имао само право повериоца на наплату више плаћене вредности количине земље на кају се убаштињава, али само из вишка имања ако га и кад буде бидо. При обрачуну између дужника земљорадника и повериоца законодавац забрањује да се повреди минимум, а ПА та да поверилац остане неисплаћен.

(Свршиће се) Јеленко Петровић,

ФУНКЦИЈЕ ПРЕДСЕДНИКА ОПШТИНА ПО ПРОЈЕКТУ НОВОГ ЗАКОНА.

Десет пуних година говори се о потреби да се донесе један, јединствен Закон о Општинама за целу земљу али до њега се још никако не долази. И, кад је најзад, израђен пројекат тога закона и главније његове одредбе избиле у јавно"сти, он је наишао на оштру и неподељену осуду. Израђен по угледу на аустријски и мађарски закон, који су у ствари били негација сваке самоуправе, тај пројекат сасвим природно морао је изазвати реакцију у Србији, која у основи има добар Закон о Општинама. Док се Србијанци боре да надзор државне власти још више ублаже,дотле нови пројекат допушта представницима надзорне власти да могу присуствовати и седницама општинског одбора!» Такво једно право надзорне власти у Србији је несхватљиво, и ако би негде и било потребе за њим, та потреба могла се је другим путем и средствима задовољавати. Присуство полиције на седницама Општинског Одбора опасно је и за вароши, где су грађани далеко културнији и отпорнији, а камо ли по селима, где је тај отпор много мањи и где власт може да врши велики утицај.