Policiski rečnik : Knjiga prva A — E

несу општинском одбору ~ састављен општиноки рачун о приходу расходу у смислу чл. 136. зак. о општинама, онда их надзорна аст може, на основу тач. 3. Чл. 157. зак. о општ. казнити новчано од 50 до 300 динара или тубитком плате до три месеца.

в). Председник општине и руковалац касе дужни су да на крају рачунске године, а најдаље до 90. јаHyapa наступајуће године mO сеоским, а до краја фебруара у варош-

рачуне и поднесу их на преглед општинском одбору, који их мора претледати најдаље за двадесет дана. Ако председник и благајник, односно руковалац касе, не би у овом року склопили рачуне и поднели одбору на преглед, онда ће општински одOp пили државна, надзорна власт пражити од обласне контроле (чл. 97. ак. о Гл. Контроли), да она одреди тручно лице за склоп ових рачуна

г). Ако би председник и благајник баставили општинске рачуне и поднели их на преглед одбору, а овај их не би прегледао у остављеном року, зорна ће власт по достави рачуополагача или којег грађанина, урадити шта треба да овај преглед ~ изуши лице, које одреди обласна, трола, на трошак одговорних борника. (чл. 188).;

од). Ако општински одбор нађе у рачунима, каквих неправилности, и"ма, шраво 'да, од рачунополагача, тражи потребна објашњења, а ако се њима, не задовољи, доставља ове рачуне са својим мишљењем – надзорној власти, која их у року од 10 дана спроводи обласној контроли. Qвој контроли достављају се и прегледани рачуни у смислу зак. о окр. Ne и општинским GyleTHMa, (чл. 139);

ким општинама, саставе општинске:

те

5). Непосредна надзорна – власт може у овако доба прегледати рад, касу и рачуне општинског суда, „а дужна је то свагда учинити кад TO затраже: кмет или најмање три 00борника, или 20 правних гласача општине.“ Кад се преглед врши по захтеву правних гласача, онда My присуствују и двојица од ових гласача, које остали одреде. Трошак учињен око прегледа плаћа руковалац касе, ако се прегледом нађе каква, злоупотреба — у противном т. ј. ако злоупотреба не би било, пада на, терет правних гласача, који су прегле тражили. О сваком прегледу начиниће се записник у три примерка, који потписују сва лина која су прегледу присуствовала. У записник треба унети: „у чему је злоупотреба или неисправност, а ако је стање нсправно онда још и то да ли је у каквом раду могло бити основане сумње за постојање злоупотребе или неисправности“. Записник се одмах заводи у деловодну књигу општине, па, се један примерак предаје архиви општинског суда, један шаље надзор-

ној власти, а један предаје једноме

од оних који су преглед тражили. Ако 'се прегледом наиђе на злоупотребе или би за даљи рад била потребна стручна спрема, надзорна власт се обраћа обласној контроли да одмах пошаље једног од својих органа, који he. даљи преглед наставити (чл. 154).

0. Др. С. од 5. децембра 1919. г. Бр. 7855. објашњено је:

„Кад благајник општински, без нчејег одобрења, напусти општину, а новчане књиге и документа са новцем закључа у каси и с0бом однесе кључеве, па. неће да изврши предају дужности, онда одбор општински, сем доношења,

одлуке о отпусту благајника. у“

смислу чл. 112. зак. о општинама, има, дужност да о стању

буџ

ствари |